Πληροφορίες
Όνομα: | Νίκη | Βαθμίδα: | ΕΔΙΠ |
Επώνυμο: | Λαμπροπούλου | Γνωστικό Αντικείμενο: | Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση - Δημιουργική Αφήγηση |
Email: | niki.lampropoulou[at]upatras.gr | Ώρες Συνεργασίας: | Τρίτη 14:00-16:00, Τετάρτη 12:00-14:00 (2oς όροφος) |
Τηλέφωνο: | 2610 969706 | Google Scholar: | https://scholar.google.com/citations?user=_VULjWQAAAAJ&hl |
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα: | Η Νίκη Λαμπροπούλου έχει ειδικότητα στη συνεργατική μάθηση, τη συνεργατική δημιουργική γραφή και αφήγηση με πολυμέσα σε διαδικτυακές, μαθησιακές μικρές ομάδες και κοινότητες (Computer Supported Collaborative Learning/Writing CSCL/Writing). Έχει Διδακτορικό από το London South Bank University, όπου κατόπιν έκανε μεταδιδακτορική έρευνα Marie Curie με χρηματοδότηση της Ε.Ε, και Μάστερ στους Η/Υ στην Εκπαίδευση, από το Institute of Education, University College London. Έχει τελειώσει την Ακαδημία Τρίπολης, Εξομοίωση στο Εθνικό Καποδιστρικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Δίπλωμα στην Εκπαίδευση στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών και πάνω από 25 χρόνια εκπαιδευτικής εμπειρίας σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, τη Μ. Βρετανία και τη Γαλλία. |
Σπουδές: | Eκπαίδευση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ & ΑΦΗΓΗΣΗ
|
Βαθμίδα – Γνωστικό Αντικείμενο: |
|
Επιστημονικά – Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: |
|
Διδακτική Εμπειρία: | Εκπαιδευτική εμπειρία στην πρωτοβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, τη Μ. Βρετανία και τη Γαλλία. |
Κύριο Ερευνητικό Έργο: |
Συμμετοχές σε Eυρωπαϊκά Προγράμματα:
|
Μεταπτυχιακό: | |
Προπτυχιακό | Πτυχιακές
|
Διδασκαλία – Μαθήματα: | Πρακτικές Ασκήσεις
Σχέδια Εργασίας Δημιουργικής Αφήγησης – Project Work & Creative Storytelling (ESW-422, 8o Εξάμηνο – 8th Semester https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1598/) Περιγραφή μαθήματος (EL) – Course Description (EN) Ο κύριος στόχος του μαθήματος Σχέδια Εργασίας και Δημιουργική Αφήγηση όπως και Ψηφιακή Αφήγηση είναι να αναπτύξει και να προωθήσει στους/στις φοιτητές/τριες, τις βασικές, ήπιες, ψηφιακές και 4Cs δεξιότητες (δημιουργικότητα, επικοινωνία, συνεργασία και κριτική σκέψη) για να αυξήσει την ενεργό συμμετοχή και την εμπλοκή τους στη ζώνη της επικείμενης ανάπτυξης/ ροής για θετική ψυχολογία και εκπαίδευση. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, το μάθημα χρησιμοποιεί μη παραδοσιακές παιδαγωγικές μεθοδολογίες, όπως η μέθοδος πρότζεκτ και η δημιουργική αφήγηση, που με τη σειρά τους υποστηρίζουν τη διαφορετικότητα και την πολιτισμική επίγνωση, τους πολυγραμματισμούς, τους μεταγραμματισμούς και την πολυτροπικότητα. Οι μαθητές μαθαίνουν και συνεργάζονται σε ομαδική εργασία σε συγκεκριμένες ιστορίες, κανόνες, δομές και μεθόδους, που τέθηκαν για πρώτη φορά από τον Αριστοτέλη στην Ποιητική. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να εισάγουν νέες μεθόδους και τεχνικές στις εκπαιδευτικές πρακτικές, να διαχειρίζονται αλλαγές και προβλήματα και να αναπτύξουν το πλαίσιο Θετικής Εκπαίδευσης PERMA-V (θετικά συναισθήματα, δέσμευση, σχέσεις, απόδοση νοήματος, αίσθημα επίτευξης και ζωτικότητα). Οι 13 ενότητες/εργαστήρια του μαθήματος είναι: 01. Εισαγωγή – Σκοπός και Στόχοι Μαθήματος – Καλώς ήρθατε στο μάθημα! Δημιουργία ομάδων / Intro – Welcome to the course! Course Aims, and Objectives, Project team building Η αξιολόγηση γίνεται μέσω εργασίας που μπορεί αν είναι ομαδική (2-3 φοιτητές/τριες, 5000 λέξεις) ή και ατομική (3000 λέξεις). Το πρώτο θεωρητικό μέρος αναφέρεται στη θεωρία και την ανάλυση υπάρχοντος παραμυθιού/ιστορίας με βάση τη θεωρία (50%). Το δεύτερο πρακτικό μέρος είναι η δημιουργία παραμυθιού/ιστορίας από τους φοιτητές/τριες ακολουθώντας τη θεωρία (50%). Το δεύτερο μέρος μπορεί να είναι το σχέδιο εργασίας, ένα εκπαιδευτικό σενάριο (διδακτικό πλάνο), ιστορία / σενάριο και ταινία μικρού μήκους, πάντα ακολουθώντας τη θεωρία για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Evaluation is conducted via an assignment in a small group (2-3 students, 5000 words) or individually (3000 words). The first theoretical part refers to the theory and analyzes an existing fairy tale/story based on this theory (50%). In the second practical part, the students create a fairy tale/story following the theory (50%). The second part can be an educational scenario, a screenplay, a short story/ screenplay, or a short film, always following the theory for educational purposes. |
Όλες οι δημοσιεύσεις και η έρευνα βρίσκονται ελεύθερα στο ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Niki_Lambropoulos2
Η συγγραφική σελίδα στο Amazon https://www.amazon.com/Niki-Lambropoulos/e/B018WBTIHO
Δημοσιεύσεις τα τελευταία χρόνια (2015-)
A. Βιβλία
+ Lambropoulos, N. (2024). The Art and Practice of Creative Storytelling. Newcastle Upon Tyne, U.K.: Cambridge Scholars Publishing.
+Λαμπροπούλου, Ν. (2024). Η Δημιουργικότητα και η Δημιουργική Αφήγηση στην Εκπαίδευση: 9 Βήματα για Συνειδητοποίηση και Δράση. Αθήνα: Γρηγόρη. Creativity and Creative Storytelling in Education: 9 Steps for Awareness & Action. Athens: Grigoris Publications. (Greek)
+ Lambropoulos, N. (2017). From Dreamers to Doers: The Art and Science of Educational Project Management. New York, USA: Nova Publishers. (English)
+ Lambropoulos, N. (2016). Educational Project Management: A Practical Guide for Tools and Evaluation Techniques to Support Creative eLearning Communities. Saarbrücken, Germany: Lambert Academic Publishing. (English)
+ Lambropoulos, N. & Romero, M. (2015). 21st Century Lifelong Creative Learning: A Matrix of Innovative Methods and New Technologies for Individual, Team and Community Skills and Competencies. New York, USA: Nova Publishers. (English).
Επιστημονική Επιμέλεια Βιβλίων
+ Kounios, J. & Beeman, M. (2015). The Eureka Factor: Aha Moments, Creative Insight, and the Brain. Random House. Επιστημονική Επιμέλεια για τις Εκδόσεις Γκότση, Πάτρα.
Β. Επιστημονικά Περιοδικά
+ Lambropoulos, Ν. (2024). The Arc of Dramatic Catharsis: When Push Comes to Shove, Purge and Release, and How to Measure Them. In Qeios Online Journal. London, UK. https://doi.org/10.32388/90NYA9
+ Lambropoulos, N. (2024). The Zone of Proximal Flow in K12 Collaborative eLearning. In the “ABCs of Online Teaching and Learning: A glossary of modern e-learning principles and strategies” published by eLearn Magazine. DOI: http://dx.doi.org/10.1145/3649317 (on activation)
+ Ντρίζα, Μ.Ε. & Λαμπροπούλου, Ν. (2024). Η Ευαισθητοποίηση των Μαθητών/τριών της Στ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου για το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και την Παιδική Εργασία μέσω Διδακτικού Σεναρίου Δημιουργικής Αφήγησης. International Journal of Educational Innovation, 6(2): 93-105.
+ Lambropoulos, Ν. & Ntriza, Ε. (2024). Utilising Creative Storytelling to Raise 6th-Grade Primary School Students’ Awareness About Children’s Rights. In Qeios Online Journal Article, DOI:10.32388/099ZXB.
+ Lambropoulos, N. (2023). Fishing Rods for Magic: Theatre Forum Tools to Support Primary School Students’ Active Engagement in Computer-Supported Collaborative Storytelling. In Qeios Online Journal Article. DOI: 10.32388/PXVJ4W
+Λαμπροπούλου, Ν. & Πλώτα, Κ. (2022). Η Ανάπτυξη Ιστοριών με την Ιστοριογραμμή του Ταξιδιού του Ήρωα με Μαθητές/τριες της Β’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης / The Development of Stories with the Hero’s Journey Storyline for the 2nd Grade Primary School Students. In Dialogues! Theory and Practice in the Sciences of Education and Training 8(2022:227-244) DOI: https://doi.org/10.12681/dial.30566
+ Λαμπροπούλου, Ν. (2022). H Δημιουργική Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση ως Γέφυρα Επικοινωνίας από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. New Pedagogos Online / Νέος Παιδαγωγός Online, 28(91-99), Ιανουάριος 2022.
+ Λαμπροπούλου, Ν. (2021). Το Ταξίδι του Ήρωα ως Εκπαιδευτικό Σενάριο στη Δημιουργική Γραφή και Αφήγηση. The Hero’s Journey as an Educational Script in Creative Writing and Storytelling. Νέος Παιδαγωγός Online, 27(135-153), Νοέμβριος 2021.
+ Lambropoulos, N. & Pitsou, C. (2020). Blended Collaborative Learning Supporting Pedagogy Students’ Reflective Practice. Creative Education Journal, October 2020, 11(10), pp. 11-21 .
+ Pitsou, C. & Lambropoulos, N. (2020). Pedagogy Students’ Reflective Practice: a Blended Learning Intervention. European Journal of Educational Studies, Volume 7(12): 292-318.
Δ. Εισαγωγές σε βιβλία και περιοδικά
+ Lambropoulos, Niki (2015). Social Networking and Education – Global Perspectives, by Isaias, P., Kommers, P. & Issa, T. (Eds), Springer, 2015.
Γ. Κεφάλαια σε Βιβλία
+ Lambropoulos, N. (2024). Multimodal Learning Analytics for Educational Digital Storytelling: A Proposition for Evaluation Methods and Techniques. In Gürhan DURAK & Serkan ÇANKAYA (EDs) Perspectives on Learning Analytics for Maximizing Student Outcomes, Hershey, USA: IGI Global Publications.
+ Lambropoulos, N. & Dimakos, I. (2021). STEM+ARTS=STEAM Skills: Innovation Management and Scratch Programming for Year 4 Students. In Koleza, E., Panagiotakopoulos, C., & Skordoulis, C. (2021) INNOVATING STEM EDUCATION: Increased Engagement and Best Practices. Common Ground Research Networks,IL, USA. Chapter 11.
+ Lambropoulos, N. (2020). Creative Small Groups and Innovative Pedagogical Approaches in Education and Work. Δημιουργικές Μικρές Ομάδες και Καινοτομικές Παιδαγωγικές Μεθοδολογίες στην Εκπαίδευση και Εργασία. In Igoumenides, M. (2020), Educational Approaches in Health Sciences. Patras, Greece: Opportuna.
+ Stefanopoulos, N. Lambropoulos, N. & Alexakos, C. (2020). Design and Development of Multimodal Multimedia to Support Flipped Classroom in Nursing Students Microlearning. Σχεδιασμός και ανάπτυξη πολυτροπικών πολυμέσων για την υποστήριξη της ανεστραμμένης τάξης στη μικρο-μάθηση των φοιτητών της Νοσηλευτικής In Igoumenides, M. (2020), Educational Approaches in Health Sciences. Patras, Greece: Opportuna.
+ Lambropoulos, N. & Dimakos, I. (2017). Collaborative Creativity for Emotional Intelligence: Innovative and Relational Thinking Patterns for Effective Team Management. In Birwatkar, V. (2017), Utilizing Emotional Intelligence for Effective Management Practice. Hershey, PA, USA: IGI Global Publications.
+ Lambropoulos, N. & Dimakos, I. (2016). Technology Enhanced Collaborative Creativity for Leadership. In Baltezarevic, V. (2017). (Editor), The Internet as a Tool for Modern Business and Communication. Saarbrücken, Germany: Lambert Academic Publishing. Σελίδες 151-180.
+ Lambropoulos, N. & Romero, M. (2015). Micro-messaging for Collaborative e-learning supporting Small-Groups Collaborative Creative Writing Projects. In Rutherford, S. (2015). Collaborative Learning: Theory, Strategies and Educational Benefits. Hershey, PA, USA: IGI Global Publications.
Δ. Άρθρα σε Συνέδρια – Εργαστήρια με Πρόσκληση
+ Lambropoulos, N. (2019). Supporting Refugees Life Narratives via a Multiliteracy Education Competences Framework. Conference paper presentation at the 19th International Conference on Diversity in Organizations, Communities & Nations, Patras, Greece, 5-7 June 2019.
+ Bratitsis T. & Lambropoulos, Ν. (2019). StoryLogicNet : a proposal for multiliteracy education through collaborative writing. In the Proceedings of the 4th International Conference ‘Creative Writing 2019’, pages 314-330.
+ Lambropoulos, N., Fardoun, H. & Alghazzawi, D. M. (2017). Predict and create the future: Educational insights from social networks mass and small data conversion. In the Proceedings of the Serendipity Engineering via Creative Context-Aware Learning in Social Media, the 9th International Conference in Social Computing and Social Media. HCI International 2017, Vancouver Convention Centre, Vancouver, Canada, 9 – 14 July 2017. Published by Springer.
+ Lambropoulos, N. & Dimakos, I. (2016). Our Best Ideas in Our Hands: Adaptive Virtual Reality to Enhance Human Creativity. Marie Curie Alumni Association (MCAA) Poster Presentation. EuroScience Open Forum (ESOF 2016), 23-27 July 2016, Manchester, UK. (http://www.esof.eu/)
+ Lambropoulos, N. & Dimakos, I. (2016). STEM+ARTS=STEAM Skills: Innovation Management and Scratch Programming for Year 4 Students. In the Proceedings of the HiSTEM 2016 Conference, Athens, Greece. Available at:
http://stemeducation.upatras.gr/histem2016/assets/files/histem2016_submissions/histem2016_paper_1.pdf
+ Lambropoulos, N. & Papaioannou, V. (2016). Eξ’ Αποστάσεως Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών με Νέες Τεχνολογίες: Η Συν-Δημιουργικότητα στην Εκπαιδευτική Πράξη. Η Εκπαίδευση στην Εποχή των ΤΠΕ και της Καινοτομίας, Ευγενίδειο Ίδρυμα, Αθήνα 5-6 Νοεμβρίου 2016. (http://synedrio.edu.gr/)
+ Lambropoulos, N. & Papaioannou, V. (2016). Mαθαίνω να συνεργάζομαι δημιουργικά καινοτομώντας: Εξ’ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών με εκπαιδευτικά σενάρια. 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας με Διεθνή Συμμετοχή, η Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.), 21-23 Οκτωβρίου 2016, Λάρισα. (http://synedrio.eepek.gr/)
+ Romero, M. & Lambropoulos, N. (2015). Digital Game Creation as a Creative Learning Activity. In the Proceedings for the MCL2015, International Conference on Interactive Mobile Communication, Technologies and Learning. Special session: Mobile Serious Games for Creativity, Cognition and Innovation in Education. 19-20 November 2015, Mediterranean Palace Hotel, Thessaloniki, Greece. Published by IEEE.
+ Lambropoulos, N., Mporas, I., Fardoun, H. & Katib, I.(2015). Ontological Design to support Cognitive Plasticity for Creative Immersive Experience in Computer Aided Learning. HCII15, the 17th International Conference in Human Computer Interaction, 2-7 August 2015, Los Angeles, CA, USA. Springer International Publishing Switzerland 2015, P. Zaphiris and A. Ioannou (Eds.): LCT 2015, LNCS 9192, pp. 1–10, 2015. DOI: 10.1007/978-3-319-20609-7_25
+ Romero, M. & Lambropoulos, N. (2015). Digital game creation as a creative learning activity. In the Proceedings of the IMCL2015 International Conference on Interactive Mobile Communication, Technologies and Learning, Special Session Mobile Serious Games for Creativity, Cognition and Innovation in Education. 19-20 November 2015, Mediterranean Palace Hotel, Thessaloniki, Greece.
+ Romero, M., Lambropoulos, N. & Birwatkar, V. (2015). Introducing Pre-Service Primary Education Teachers to the 21st Century Skills: Changing Schools as Learning Organizations by Utilising Digital Games. At the proceedings of the EDEN Conference 2015 Athens, http://www.eden-online.org/.
+ Anyfanti, I., Vasileiadis, K., Zeit, M., Vgenopoulou, A., Mpartzakli, M. & Lambropoulos, N. (2015). Computer Supported Collaborative Learning In Small Teams For Scratch: Programming Skills For Year 4 Students At The 6th Primary School Of Patras, Greece. At the proceedings of the EDEN Conference, Open Classroom Conference 2015 – ODS, Athens, http://www.eden-online.org/.
Ώρες συνεργασίας
Τρίτη 14:00-16:00, Τετάρτη 12:00-14:00 (2oς όροφος, πάνω από τη Γραμματεία)
‘Η Δημιουργικότητα και η Δημιουργική Αφήγηση στην Εκπαίδευση: 9 Βήματα για Συνειδητοποίηση και Δράση‘
Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα 2024.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ, ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ ΝΙΚΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΞΗΓΕΙ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ 9 ΒΗΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ.
Το βιβλίο αυτό των 277 σελίδων περιλαμβάνει τόσο τις θεωρίες και τα αποτελέσματα πολύχρονων ερευνών, όσο και τεχνικές και καλές πρακτικές για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της δημιουργικής αφήγησης στην εκπαίδευση, στην επικοινωνία και στην καθημερινότητά μας. Τα 9 βήματα έχουν στόχο τη σταδιακή συνειδητοποίηση και δράση για ορατές και υποκείμενες αλλαγές ώστε να μεταμορφώσουμε τον εαυτό μας, το περιβάλλον μας και το κοινωνικό πλαίσιο όπου ζούμε.
Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο μέρος αναφέρεται στη δημιουργικότητα ως πολύπλευρη γνωστική και συμπεριφορική διαδικασία όπου επιτυγχάνεται τη δημιουργία νέων ιδεών ή λύσεων επαυξάνοντας τη δυναμική σύνθεση της γνώσης, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων του ανθρώπου ως άτομο και ως μέλος ομάδων και του κοινωνικού συνόλου. Mια εκδήλωση δημιουργικότητας, κώδικας επικοινωνίας και μέσο έκφρασης είναι η αφήγηση.
Η δημιουργική αφήγηση είναι η τέχνη της επικοινωνίας ιδεών, πεποιθήσεων, συναισθημάτων και εμπειριών με συναρπαστικό και ελκυστικό τρόπο. Η ιστορία αποτελεί τη δραματοποιημένη αντίληψη ενός μαθήματος ζωής που παραμένει στην αιωνιότητα μέσω της αφήγησης του εξωτερικού και εσωτερικού ταξιδιού του ήρωα και την πορεία μέσα από τον «φόβο» και το «έλεος» προς την αφομοίωση του μαθήματος, τη συμμετρία και την κάθαρση. Το Ταξίδι του Ήρωα περιγράφει το εξωτερικό ταξίδι και τη δέσμευσή του να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα που τον απασχολεί. Το Συναισθηματικό Ταξίδι του Ήρωα λειτουργεί ως μη επεμβατική μέθοδος για την ψυχική του υγεία και υποστηρίζει την αναθεώρηση δυσλειτουργικών απόψεων και συμπεριφορών που προβάλλονται στους χαρακτήρες. Ο ήρωας ξεκινά το ταξίδι του αντιμετωπίζοντας καταστάσεις που αποκαλύπτουν τη σκιά του και την αλήθεια για τον εαυτό του και τον κόσμο. Με τις δυσκολίες και τις προκλήσεις αναγνωρίζει τους φόβους, τις αδυναμίες, τα πλεονεκτήματα και τους στόχους του, αυτορυθμίζεται, αυτονομείται και αναπτύσσει ανθεκτικότητα ώστε να συνεχίζει το ταξίδι του.
Η αποστολή της εκπαίδευσης δεν είναι μόνο να παρέχει στους μαθητές γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες αλλά και να αναπτύσσει αυτόνομους πολίτες που εκφράζονται, είναι δημιουργικοί, συνεργάζονται σε μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες, εξελίσσονται και μετασχηματίζουν την ταυτότητά τους προσαρμόζοντας τη μάθησή τους ανάλογα με τις περιστάσεις. Έτσι, το τρίτο μέρος συνθέτει τη δημιουργικότητα και τη δημιουργική αφήγηση με την κοινωνικοπολιτισμική μάθηση και την εκπαίδευση. Παρουσιάζεται το νέο διδακτικό μοντέλο της ζώνης της επικείμενης ροής με τις αντίστοιχες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και την ένταξη των νέων τεχνολογιών στην ψηφιακή αφήγηση για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και υποστήριξη δημιουργικών κοινωνικοπολιτισμικών περιβαλλόντων μάθησης. Στη σχολική αίθουσα η δημιουργική αφήγηση μπορεί να υποστηρίζει τις ήπιες δεξιότητες για όλους τους μαθητές ώστε να γίνονται ορατοί και να ακούγεται η φωνή τους με τη συμπερίληψή τους στη δημιουργική διαδικασία δημιουργώντας συλλογικές, πολυδιάστατες ιστορίες. Τέλος, προτείνεται η δημιουργία ενός νέου διαθεματικού ενιαίου πλαισίου προγράμματος σπουδών και αναλυτικού προγράμματος αφήγησης για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Οι στιγμές συνειδητοποίησης και δράσης δεν αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο κάποιων. Όλοι μας μπορούμε να τις βιώσουμε είτε μέσω των προσωπικών μας ιστοριών είτε, μέσω της ενσυναίσθησης, ιστοριών άλλων. Έτσι, σε αυτό το βιβλίο, η Νίκη Λαμπροπούλου αναλύει με 9 βήματα τους τρόπους που μπορούν να αναπτυχθούν, μεταμορφώνοντας τις ατομικές ανθρώπινες εμπειρίες μας σε δραματοποιημένη πράξη αντίληψης ως ιστορίες με πανανθρώπινο αντίκτυπο.
Το βιβλίο είναι γραμμένο με οικείο, προτρεπτικό ύφος και παραστατικότητα, και δεν περιορίζεται στην παρουσίαση ευρημάτων επιστημονικών ερευνών, αλλά μας προσφέρει αναλύσεις και τεχνικές, παραδείγματα και πρακτικές ασκήσεις για δημιουργική εξάσκηση ώστε ο καθένας μας, ανεξάρτητα από την ηλικία, να ανακαλύψει τον δημιουργικό εαυτό του και να αφηγηθεί τη δική του ιστορία.
Αυτό το ιδιαίτερα προσιτό βιβλίο προσφέρει μια συναρπαστική εισαγωγή και εμβάθυνση στη δημιουργικότητα και τη δημιουργική αφήγηση στην εκπαίδευση καθώς η σύνθεσή τους μας εκπλήσσει συνεχώς.
Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στα ράφια των βιβλιοπωλείων.