Πληροφορίες
Όνομα: | Μενέλαος | Βαθμίδα: | ΕΔΙΠ |
Επώνυμο: | Σαρρής | Γνωστικό Αντικείμενο: | Ανάπτυξη του γραμματισμού σε παιδιά σχολικής ηλικίας |
Email: | msarris@upatras.gr | Ώρες Συνεργασίας: | Παρασκευή 12:00 - 14:00 (Εργαστήριο γνωστικής ανάλυσης της μάθησης, γλώσσας & δυσλεξίας) - Α΄ όροφος |
Τηλέφωνο: | +302610969725 | Google Scholar: | https://scholar.google.com/citations?user=V1It43AAAAAJ&hl=el&oi=ao |
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα: | |
Σπουδές: | Εκπαίδευση
|
Βαθμίδα – Γνωστικό Αντικείμενο: | |
Επιστημονικά – Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: |
|
Διδακτική Εμπειρία: | Διδακτική εμπειρία
|
Κύριο Ερευνητικό Έργο: | Ερευνητική Δραστηριότητα
|
Μεταπτυχιακό: | Ακαδημαϊκά έτη 2018-19 και 2019-20
|
Προπτυχιακό |
Ακαδημαϊκά έτη 2018-19 έως 2020-21
Ακαδημαϊκό έτος 2020-21
|
Διδασκαλία – Μαθήματα: |
Δημοσιεύσεις σε περιοδικά
- Sarris, Μ. (2022). Learning to read in a shallow orthography: the effect of letter knowledge acquisition. International Journal of Early Years Education, 30(4), 661-678. DOI: https://doi.org/10.1080/09669760.2020.1814212
- Παναγιωτακόπουλος, Χ., Αρμακόλας, Σ., Καραντράντου, Α. & Σαρρής Μ. (2016). Το Αποθετήριο Διδακτικών Σεναρίων DSR: Περιγραφή, βασικές επισημάνσεις και αξιολόγηση της λειτουργίας του. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 9(2), 45-61. ISSN: 1792-8796 http://earthlab.uoi.gr/thete/index.php/thete/article/view/262
- Sarris, M. & Dimakos, C. I. (2015). Oral reading fluency and prosody: A preliminary analysis of the Greek language. Themes in Science & Technology Education, 8(1), 47-62. ISSN: 1792-8788
- Sarris, E. M. & Panagiotakopoulos, C. T. (2013). Linguistic Effects on Anagram Solution: The Case of a Transparent Language. World Journal of Education, 3(4), 41-51. ISSN: 1925-0746 http://dx.doi.org/10.5430/wje.v3n4p41
- Duncan, L. G., Castro, S. L., Defior, S., Seymour, P. H. K., Baillie, S., Leybaert, J., Mousty, P., Genard, N., Sarris, M., Porpodas, C. D., Lund, R., Sigurðssong, B., Þráinsdóttir, A., S., Sucena, A. & Serrano, F. (2013). Phonological development in relation to native language and literacy: Variations on a theme in six alphabetic orthographies. Cognition, Volume 127 (3), 398-419. ISSN: 0010-0277 http://dx.doi.org/10.1016/j.cognition.2013.02.009
- Panagiotakopoulos, C. T. & Sarris, E. M. (2013). “Playing with Words”: effects of an anagram solving game-like application for primary education students. International Education Studies, 6(2), 110-126. ISSN: 1913-902 http://dx.doi.org/10.5539/ies.v6n2p110
- Σαρρής, Μ. & Πόρποδας, Κ. (2012). Μάθηση της ορθογραφημένης γραφής της ελληνικής γλώσσας: στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι μαθητές της Α΄ τάξης στη γραφή. Ψυχολογία, 19(4), 373-397. ISSN: 1106-5737
- Sarris, Μ. & Panagiotakopoulos, C. (2010). Word spelling assessment using ICT: The effect of presentation modality. Themes in Science and Technology Education, 3(1-2), 93-118. ISSN: 1792-8788
- Panagiotakopoulos, C. & Sarris, Μ. (2008). Effects of Computer Skill on Mouse Move and Click Performance. Themes in Science and Technology Education, 1(1), 59-89. ISSN: 1792-8788
- Παναγιωτακόπουλος, Χρ., Πιερρή, Ε., Σαρρής, Μ. & Νικολόπουλος, Π. (2004). Η Επίδραση της Προσομοίωσης στην Κατανόηση της Έννοιας της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης: Μια Μελέτη Περίπτωσης. Θέματα στην Εκπαίδευση, 5(1-3), σ. 59-74. ISSN: 1108-5908
Ανακοινώσεις σε συνέδρια
- Σαρρής, Μ., Τζαμάκου, Α., Μαρκάκης, Γ., Καλούδη, Χ. (2018). Μελέτη της αναγνωστικής ευχέρειας και της προσωδίας στην ανάγνωση κειμένου σε μαθητές Α΄ και Β΄ δημοτικού. 5ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο «Νέος Παιδαγωγός». Αθήνα 28-29 Απριλίου 2018.
- Παπασπύρου, Γ., Μήτση, Ξ., Σαρρής, Μ., Σακελλαρίου, Μ. (2018). Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ενδυνάμωση του αισθήματος της ευθύνης στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου και η προαγωγή της ενεργούς πολιτότητας μέσα από τη διδακτική πλαισίωση. Ερευνητική προσέγγιση. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης. Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 27-28 Απριλίου 2018.
- Παναγιωτακόπουλος, Χ., Σαρρής, Μ., Καρατράντου, Α. (2017). «Αναγραμματισμοί»: Ένα παιχνίδι αναγραμματισμού λέξεων για μαθητές Δημοτικού Σχολείου. Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία, σελ. 504-515. ISSN: 2529-0924 ISBN: 978-618-83186-0-1
- Panagiotakopoulos, C., Karatrantou, A., & Sarris, M. (2017). Producing educational videos: a field-based implementation with PBL methodology. In P. Anastasiades, N. Zaranis (Eds.), Research on e-Learning and ICT in Education: Technological, Pedagogical and Instructional Perspectives (pp. 91-103). Springer International Publishing. ISBN: 978-3-319-34125-5
- Παναγιωτακόπουλος, Χ., Αρμακόλας, Σ., Καρατράντου, Α., Σαρρής, Μ. (2016). Το Αποθετήριο Εκπαιδευτικών Σεναρίων (ESR): Περιγραφή και Βασικές Επισημάνσεις. ELOER 2016, Πανελλήνιο Συνέδριο: Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό και Ηλεκτρονική Μάθηση 2.0. Κόρινθος, 26-27 Μαρτίου 2016.
- Παναγιωτακόπουλος, Χ., Καρατράντου, Α., Σαρρής, Μ. (2014). Χρήση της μεθοδολογίας PBL στην κατασκευή εκπαιδευτικού βίντεο: Μία εμπειρική μελέτη. 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση», Ρέθυμνο, 3-5/10/2014, σελ. 349-357. ISBN: 978-960-88359-7-9
- Panagiotakopoulos, C., & Sarris, M. (2011). Using conceptual mini games for learning: The case of “The Numbers’ Race” (TNR) application. In K. Elleithy & T. Sobh (Eds.), Proceeding of International Joint Conferences on Computer, Information, and Systems Sciences, and Engineering (CISSE) – Innovations and Advances in Computer, Information, Systems Sciences, and Engineering (pp. 415-429). New York: Springer. ISBN: 978-1-4614-3534-1 http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-3535-8_36
- Panagiotakopoulos, C., Sarris M., & Koleza, E. (2010). Playing With Numbers: Development issues and evaluation results of a computer game for primary school students. In T. Sobh & K. Elleithy (eds.), Proceeding of International Joint Conferences on Computer, Information, and Systems Sciences, and Engineering (CISSE) – Emerging Trends in Computing, Informatics, Systems Sciences, and Engineering (pp. 263-275). New York: Springer. ISBN: 978-1-4614-3557-0 http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-3558-7_22
- Σαρρής, M., & Πόρποδας, K. (2010). Ανάπτυξη της ορθογραφηµένης γραφής σε μαθητές της Α΄ ∆ηµοτικού. 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, Αλεξανδρούπολη 26 – 30 Μαΐου 2010.
- Σαρρής, M., & Πόρποδας, K. (2008). Η ανάπτυξη της βασικής ανάγνωσης της ελληνικής γλώσσας στην Α΄ Δημοτικού. 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, Αθήνα 29 Μαΐου – 1 Ιουνίου 2008.
- Panagiotakopoulos, C., & Sarris, M. (2008). Effects of computer skill on mouse move and drag & drop performance. In K. Elleithy (Ed.), Proceeding of International Joint Conferences on Computer, Information, and Systems Sciences, and Engineering (CISSE) – Innovations and Advanced Techniques in Systems, Computing Sciences and Software Engineering (pp. 137–142). USA: Springer. ISBN: 978-1-4020-8734-9 http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4020-8735-6_26
- Σαρρής, M., & Πόρποδας, K. (2005). Στρατηγικές Μάθησης της Ανάγνωσης των Μαθητών της Α’ Δημοτικού. 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Ιωάννινα 1-4 Δεκεμβρίου 2005.
Βιβλία
- Σαρρής, Μ. (2023). Πώς γράφεται μια επιστημονική εργασία: Ένας οδηγός ακαδημαϊκής γραφής. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Δίσιγμα. ISBN: 978-618-202-127-9 https://disigma.gr/products/epistimoniki-ergasia
- Σαρρής, Μ. (2022). Μάθηση της πρώτης ανάγνωσης και γραφής: από τη Γνωστική Ψυχολογία στην Εκπαιδευτική Πράξη. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Δίσιγμα. ISBN: 978-618-202-081-4 https://disigma.gr/products/mathhsh-ths-prvths-anagnvshs-kai-grafhs
- Σαρρής, Μ. (2021). Στατιστική ανάλυση και ερευνητικοί σχεδιασμοί στις Κοινωνικές Επιστήμες. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Δίσιγμα. ISBN: 978-618-202-038-8 https://www.disigma.gr/vivlia/oikonomia-kai-dioikisi/statistiki/statistiki-analysh.html
- Παναγιωτακόπουλος, Χρ., Σαρρής, Μ. (2015). Η εκπόνηση μιας επιστημονικής εργασίας με τη χρήση των ΤΠΕ: Μία ολοκληρωμένη προσέγγιση. Αθήνα: ΙΩΝ. ISBN: 978-960-508-179-9 http://www.iwn.gr/product.asp?catid=17546
Μετάφραση – επιμέλεια βιβλίων
- Μέλος επιστημονικής ομάδας για τη μετάφραση και την επιμέλεια του βιβλίου του Andy Field με τίτλο “Discovering Statistics Using SPSS” 4th Edition, 2010, L.A.: Sage Publications, για λογαριασμό των Εκδόσεων Προπομπός https://www.propobos.gr/product/spss-4th/
Δεν Υπάρχουν Ανακοινώσεις