Πληροφορίες
Όνομα: | Μαρία (Μάρω) | Βαθμίδα: | ΕΕΠ |
Επώνυμο: | Γαλάνη | Γνωστικό Αντικείμενο: | Διδακτική χορού ρυθμικού και θεατρικού παιχνιδιού |
Email: | galani@upatras.gr | Ώρες Συνεργασίας: | Δευτέρα 14.00 - 16.00 Τρίτη 15.00 - 16.00 |
Τηλέφωνο: | 2610 969750 | Google Scholar: |
Η Μαρία – Μάρω Γαλάνη είναι Χορογράφος, Ερευνήτρια της Performance και του Performance Writing, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό με γνωστικό αντικείμενο: «Διδακτική του χορού, ρυθμικού και θεατρικού παιχνιδιού» από το 1992 στο ΤΕπΕΚΕ του Πανεπιστημίου Πατρών.
Από το ακ. έτος 2019 – 2020 ως σήμερα διδάσκει «Performance Writing» στα Εργαστήρια Ποιητικού Λόγου του Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημιουργική Γραφή» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Το 2003 ανακηρύχθηκε διδάκτορας από National Academy of Sports (NSA) and National Academy for Theatre & Film Arts (NATFIZ) Sofia, Bulgaria με θέμα «Research over the possibility of applying of rhythmic and theatrical play for correctional and educational work for children with special needs».
Κατέχει Master στη Δημιουργική Γραφή, κατεύθυνση Συγγραφή στο «Performance writing» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Έχει διδάξει στο ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Πατρών, στο Διδασκαλείο της Μετεκπαίδευσης των Δασκάλων του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Πατρών, στο ΠΜΣ του Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών.
Ως Visiting Professor δίδαξε στο Academy for TV, Cinema and Internet Communications, Sofia, Bulgaria και στο New Bulgarian University, Theatre Department, Sofia, Bulgaria.
Έχει διδαξει στην Ανώτατη Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
Διδάσκει και είναι επιστημονικά υπεύθυνη δυο επιμορφωτικών προγραμμάτων του Κέντρου Επιμόρφωσης & Δια Βίου Μάθησης Πανεπιστημίου Πατρών «Δημιουργική και Επιτελεστική Γραφή – Creative and Performance Writing» https://kedivim.upatras.gr/courses/dimiourgiki-kai-epitelestiki-grafi-creative-and-performance-writing/ και του προγράμματος «Performance: Θεωρία και Πρακτική Εφαρμογή» (μοριοδοτούμενο) https://kedivim.upatras.gr/courses/performance/
Ως εμπειρογνώμων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Υπουργείου Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης έχει εργασθεί για την κατάρτιση, σύνταξη, συγγραφή και επιμέλεια του «Προγράμματος σπουδών για την εκπαίδευση – Πολιτισμός / χορός – κίνηση» και του «Οδηγού για τον δάσκαλο των προγραμμάτων σπουδών / χορός – κίνηση για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση».
Τα επιστημονικά – ερευνητικά ενδιαφέροντά της εστιάζουν στα θέματα: «Επιτέλεση & Δημιουργική Επιτελεστική Γραφή /Performance & Creative Performance Writing» και «Παραστατικές Τέχνες: Επιτέλεση και Χοροθέατρο στην Εκπαίδευση».
Έχει συγγράψει δυο συγγράμματα «Χορός στην Εκπαίδευση» εκδόσεις Ίων Έλλην και «Δημιουργική Μέθοδος Θεατρικού Παιχνιδιού» εκδόσεις Ίων Ελλην. Έχει επιμεληθεί δύο συλλογικούς τόμους «ΠΡΑΚΤΙΚΑ 1ου Επιστημονικού Συμποσίου Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα και παρηγορία» και «ΠΡΑΚΤΙΚΑ 2ου Επιστημονικού Συνεδρίου Παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση: συλλογικότητα, σκέψη και εμπειρία». Έχει κάνει συνεπιμέλεια στο «Theatre: Choice in Action» της Arden Fingerhut, εκδόσεις Ίων Ελλην. Έχει εκδώσει λογοτεχνία και θέατρο. Βραβεύτηκε για το διήγημα «Φιλί να φυλάγεσαι» από τη Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πατρών. Το θεατρικό έργο της ΡΑΣΥ 74.135, εκδόσεις Το Δόντι, παρουσιάστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας το 2020.Αρθρογραφεί ως μόνιμη συνεργάτιδα στο portal πολιτισμού – ηλεκτρονικό λογοτεχνικό περιοδικό «Culture Book». Έχει εργασθεί σε περισσότερες από 30 παραστάσεις ως χορεύτρια, χορογράφος και σκηνοθέτης στην Ελλάδα, Belgium, Bulgaria. Έχει συνεργαστεί στο Ελληνικό θέατρο με: Γιάννη Βόγλη, Κώστα Καζάκο, Πάνο Παπαϊωάννου, Θοδωρή Αμπαζή, Ελένη Μποζά κ.α.
Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων και ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Χοροθεραπευτών Ελλάδος και διατέλεσε Αξιολογητής του Επιστημονικού – Εκπαιδευτικού Προγράμματός της.
Μεταπτυχιακό: | Α. Μεταπτυχιακό Β. Μεταπτυχιακό Γ. Διδασκαλείο της Μετεκπαίδευσης των Δασκάλων του Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστημίου Πατρών |
Προπτυχιακό | Προπτυχιακό Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Πατρών Academy for TV, Cinema and Internet New Bulgarian University, Theatre Department, Sofia, Bulgaria Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ERASMUS – SOCRATES ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ |
Διδασκαλία – Μαθήματα: | ΜΑΘΗΜΑΤΑ – Το σώμα στην Τέχνη. Performance writing: body/word – Ρυθμός και χορός στην εκπαίδευση – Σύγχρονος χορός & χορογραφία, πρωτόγονη έκφραση & χοροθεραπεία – Διδακτική εκπαιδευτικού δράματος – τεχνικές θεάτρου στην εκπαίδευση – Δημιουργική μέθοδος ρυθμικού & θεατρικού παιχνιδιού – Οι Παραστατικές Τέχνες ως μέσο Αγωγής και Κοινωνικο-πολιτισμικής Εμψύχωσης ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 1 ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ. PERFORMANCE WRITING: BODY/WORD Στόχοι του μαθήματος Περιεχόμενο του μαθήματος ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΣΩΜΑ. ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 2. ΕΠΙΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ PERFORMANCE WRITING ΕΝΟΤΗΤΑ 3. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ PERFORMANCE WRITING. ΕΝΟΤΗΤΑ 4. ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT – ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ, ΚΥΚΛΑΔΙΚΑ ΕΙΔΩΛΙΑ & ΑΣΚΗΣΗ ΓΡΑΦΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 ΕΡΕΙΣΤΙΚΟ και ΜΥΪΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ ΤΟΥ ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙI ΕΝΟΤΗΤΑ 7 ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΩΜΑΤΟΣ- ΑΠΟΔΟΧΗ_BOTERO – GIACΟMETTI ΕΝΟΤΗΤΑ 8 ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 9 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΦΩΝΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 10 ΣΩΜΑ & ΛΕΞΗ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΡΑΦΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 11 ΚΤΙΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Συνιστώμενη βιβλιογραφία Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι Μέθοδοι αξιολόγησης 2. ΡΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Στόχοι του μαθήματος Περιεχόμενο του μαθήματος Εισαγωγή: Αισθητική παιδεία 2η Ενότητα: Περί ρυθμού και χορού: ιστορικά στοιχεία και χαρακτηριστικά που αφορούν, στο ρυθμό και το χορό. 3η Ενότητα: Σύντομη αναδρομή στην ιστορία του χορού. Κοινωνικά συστήματα και χορός. 4η Εισαγωγή στη μουσικοκινητική αγωγή σύστημα Orff και στη ρυθμική αγωγή – σύστημα Dalcroze. 5η Ενότητα: Ομοιότητες και διαφορές στα είδη χορού : μπαλέτο- σύγχρονος-χοροθέατρο 6η Ενότητα: Δημιουργικός χορός και μεθοδολογικές επισήμανσης για τη διδασκαλία του στο δημοτικό σχολείο. Η μέθοδος της δημιουργικής κινητικής έκφρασης του R.V. Laban. Ανάλυση της δομής της κίνησης: βάρος, χώρος, χρόνος, ροή, σώμα, ενέργεια, δυναμική και σχέση. 7η Ενότητα:Ενότητα Δημιουργικός χορός 8η Ενότητα:Ενότητα Δημιουργικός χορός 9η Ενότητα Ενδεικτικά Σχεδια Διδασκαλίας Δημιουργικού Χορού. Ενότητα 10 Χορός και παράδοση. Τοπικοί και πανελλήνιοι παραδοσιακοί χοροί, ρυθμοί και τραγούδια. Από τον αρχαιοελληνικό χορό «γερανό» στο σημερινό «τσακώνικο. Δραστηριότητες για άντληση προσωπικής συγκίνησης από την παράδοση. Συσχετισμός στίχων δημοτικών με τους στίχους ομοειδών σύγχρονων τραγουδιών. Δραστηριότητες μουσικοκινητικής αγωγής Orff και θεατρικού παιχνιδιού για την εξοικείωση με παραδοσιακούς ρυθμούς, τραγούδια και χορούς. 11η Ενότητα Διδασκαλία των ελληνικών χορών: καλαματιανός, συρτός στα τρία, κοφτός, τσάμικος, ικαριώτικος, ζωναράδικος, ποδαράκι, τσακώνικος, Μενούσης. 12η Ενότητα: Ελληνικοί λαϊκοί χοροί. Διδασκαλία χασαποσέρβικου, χασάπικου. Λαϊκοί χοροί άλλων πολιτισμών. Ανάπτυξη σεβασμού προς την ιδιαιτερότητα κάθε λαού, έτσι όπως εκφράζεται μέσα από τις μουσικές και τους χορούς. 13η Ενότητα: Ευρωπαϊκοί χοροί. Διδασκαλία των χορών tango και waltz. Συνιστώμενη βιβλιογραφία Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι Μέθοδοι αξιολόγησης 3. ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ – ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ. ΠΡΩΤΟΓΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ – ΧΟΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Πρόκειται για μάθημα θεωρητικό με βιωματική προσέγγιση, το οποίο αφορά στο Σύγχρονο χορό- ιστορία, εκπαίδευση, σύνθεση και χορογραφία και την Πρωτόγονη έκφραση. Στόχοι του μαθήματος Περιεχόμενο του μαθήματος 2η Ενότητα: Ορισμοί του χορού. Διατύπωση ορισμού μέσω διερευνητική ακροστιχίδα της έννοιας χορός (αυτόματη γραφή). 3η Ενότητα: Ιστορία του χορού. Καταγωγή. Ο χορός στην αρχαία Ελλάδα. 4η Ενότητα:Από τη μέθοδο της δημιουργικής κινητικής έκφρασης του R.V. Laban και τον εκφραστικό χορό της Isadora Duncan στο χοροθέατρο της Pina Baush. Εκπρόσωποι του χορού: Isadora Duncan, R. V. Laban, Mary Wigman, Martha Graham, DorisHumphrey, KurtJooss, Alwin Nikolais, Merci Cunningham, Jose Limon, Paxton, Maurice Bejart, Pina Baush, Sasha Waltz, Wim Vandekeybus, Κούλα Πράτσικα, Ραλλού Μάνου, Παπαϊωάννου Δημήτρης. 5η Ενότητα: Σπουδή στη δομή της κίνησης. Αντίληψη της κίνησης ως προς το βάρος, χώρο, χρόνο, ροή. Μέθοδος δημιουργική. Στο πλαίσιο που εξετάζομε τον Σύγχρονο χορό (πλαίσιο της γενικής παιδείας) το περιεχόμενό του δεν αφορά σε ασκήσεις τεχνικών επιδόσεων αλλά σε δραστηριότητες και παιχνίδια εξοικείωσης με τον σύγχρονο χορό, ευκαιρίες και επιλογές για σπουδή δομικά στην κίνηση (creative dance). 6η Ενότητα: Βασικές κατευθύνσεις για τη διδασκαλία χορού στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Δημιουργική Μέθοδος. Συνδυασμοί κινήσεων. Τρόποι δημιουργίας κινητικής συνέχειας/ ροής με βάση την: 7η Ενότητα: Βασικές κατευθύνσεις για τη διαδασκαλία του χορού στο πλαίσιο της εκπαίδευσης-Μίμηση Προτύπου. Μέθοδος μίμησης προτύπου ενός συνδυασμού κινήσεων (dance combination) για τον έλεγχο του σώματος, την εφαρμογή και κατάκτηση κινήσεων: μετακινήσεις, διατάσεις, ισορροπία, στροφές, άλματα, κυλίσματα, πτώσεις, ανορθώσεις, μαζέματα, τεντώματα, συσπάσεις, χαλαρώσεις κτλ. 8η Ενότητα: Τεχνική contact improvisation. Προετοιμασία για κίνηση. Ο φόβος του αγγίγματος και τα παιχνίδια «παγοθραύστες». Ασφάλεια. Εμπιστοσύνη. Τρόποι διερεύνησης του σημείου επαφής ανά δύο ή καθένας μόνος του : άγγιγμα, ώθηση (αντίσταση – υποχώρηση –αντίθετη ώθηση) κύλισμα, γλίστρημα και χάδι, περιστροφή (touching, pushing, rolling, sliding, pivoting, with partner and without). Η άσκηση αισθήσεων: όρασης, ακοής, αφής, μυρωδιάς, γεύσης. Τεχνικές ανύψωσης και διατήρησης βάρους. Μεταβατικό έργο, κυλίσματα, πτώσεις, ορμή. 9η Ενότητα: Σώμα και αφήγηση. Αρχές παρουσίας, σύνθεσης και χορογραφίας. Χοροθέατρο: Ρυθμός – λόγος – κίνηση. Από τη λέξη στην κίνηση, από το δραματικό κείμενο στη χοροθεατρική ροή και από το σωματικό κείμενο στη δραματουργία. 10η Ενότητα: Site specific, Happening & Performance Dancetheatre/Χοροθεατρική Επιτέλεση. 11η Ενότητα: Πρωτόγονη Έκφραση. Αποτελεί μέθοδο που ήδη εφαρμόζεται διεθνώς ως έγκυρη παιδαγωγική και θεραπευτική προσέγγιση. Όταν αξιοποιείται στην εκπαίδευση επιδιώκει τη γνωριμία με την αισθητική του πριμιτιβισμού η οποία είναι δυναμική και στηρίζει τη σπουδή και ανάπτυξη:του Ρυθμού της Κίνησης και της Φωνής, την εκτόνωση, απόλαυση και χαρά. 12η Ενότητα: Πρωτόγονη Έκφραση. Συνιστώμενη βιβλιογραφία Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι Μέθοδοι αξιολόγησης 4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ – ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Θεωρητική προσέγγιση για την παιδαγωγική αξία και την εξανθρωπιστική δυνατότητα του θεάτρου και του εκπαιδευτικού δράματος στο Δημοτικό σχολείο, Προσέγγιση του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος και του τρόπου διδασκαλίας του στην Πρωτοβαθμια Εκπαίδευση. Εκπαίδευση στις τεχνικές θεατρου στην Εκπαίδευση. Παιδαγωγικό – καλλιτεχικό εργαστήριο στην άσκηση των εκφραστικών μέσων των φοιτητών με άξονα την Αντιγόνη του Σοφοκλή. Θεμελίωση της ικανότητας υλοποίησης θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων μέσω της αξιοποίησης των τεχνικών θεάτρου στην εκπαίδευση, σε θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος. Στόχοι του μαθήματος Περιεχόμενο του μαθήματος 1η Ενότητα: Λειτουργία ομάδας Εκπαιδευτικού Δράματος 2η Ενότητα: Το αρχιτεκτόνημα του αρχαίου ελληνικού θεάτρου, ο τεχνητός χώρος όπου γίνονται οι δραματικές παραστάσεις. Το θέατρο της Επιδαύρου. Τα έξι αρχαία θέατρα της Αιτωλοακαρνανίας: Στράτου, Οινιάδων, Καλυδώνας, Πλευρώνας, Μακύνειας, Αμφιλοχικού Άργους. 3η Ενότητα:Καταγωγή του Θεάτρου. Αρχαίο Ελληνικό Δράμα. 4η Ενότητα: Δομικά στοιχεία δραματικού κειμένου Το δραματικό κείμενο είναι μια κατασκευή με προορισμό να παρασταθεί σκηνικά με κύριο χαρακτηριστικό τη θεατρικότητα που καθιστά κατανοητή την παράδοξη φύση του θεατρικού λόγου, η οποία μορφοποιείται μέσα από τα δομικά του στοιχεία 5η Ενότητα. Περιλήψεις υποθέσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος. Αρχαία Ελληνική Τραγωδία Αντιγόνη 6η Ενότητα Ερωτήματα και σημεία ενδιαφέροντος που θα οδηγήσουν τη σκηνική πράξη. Εξερευνώνται διαφορετικές οπτικές γωνίες εστίασης, μέσα από τα πλούσια σε ποικίλα ερεθίσματα του έργου της Αντιγόνης του Σοφοκλή, οι φοιτητές /τριες εργάζονται ατομικά και σε ομαδικό επίπεδο για να εισαγάγουν, να αυτοσχεδιάσουν και να επεξεργαστούν ιδέες με αφορμή την Αντιγόνη. 7η Ενότητα: Εργαστήριο 8η Ενότητα Αναπτύσσοντας ιδέες. 9η Ενότητα: Δημιουργική γραφή – Θεατρικό κείμενο. Από τις εισαγωγικές ασκήσεις δημιουργικής γραφής “ασκήσεις μνήμης” στη θεατρική γραφή με αφορμή την Αντιγόνη. Τρόποι επινόησης κειμένου με αφορμή το μύθο της Αντιγόνης: την προϊστορία, “μεταϊστορία” του, επιμέρους θέματα που θίγονται, την ανάγκη προσαρμογής σε διαφορετικές πληθυσμιακές (ηλικία, κουλτούρα, επίπεδο γλώσσας κλπ) ομάδες. Κανόνες μυθοπλασίας. Δομή του θεατρικού κειμένου. Το κείμενο και ο μύθος. Δημιουργία ιστορίας. Μεταγραφή λογοτεχνικού κειμένου σε δραματικό και σκηνική απόδοση μη θεατρικού κειμένου. 10η Ενότητα: Το θεατρικό κείμενο στο σχολείο. 11η Ενότητα: Σύνθεση – Σκηνοθεσία. Από το χαρτί στη σκηνή. 12η Ενότητα:Εργαστήριο ορθοφωνίας και ρυθμικής & κινητικής των χορικών 13η Ενότητα:Παιχνίδι ρόλων. Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα Συνιστώμενη βιβλιογραφία Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι Μέθοδοι αξιολόγησης 5. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΡΥΘΜΙΚΟΥ & ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Πρόκειται για μάθημα θεωρητικό με βιωματική προσέγγιση, το οποίο αφορά στη δημιουργική μέθοδο του ρυθμικού και θεατρικού παιχνιδιού. Στόχοι του μαθήματος Περιεχόμενο του μαθήματος 2η Ενότητα: Αισθητική παιδεία. Περί Ρυθμού και Θεάτρου. 3η Ενότητα: Ρυθμική αγωγή – ρυθμικό παιχνίδι. Σύστημα Ρυθμικής Emil Jaques Dalcroze και σύστημα μουσικοκινητικής αγωγής Carl Orff. 4η. Ενότητα: Τάσεις και ρεύματα της θεατρικής αγωγής. Το ρυθμικό και θεατρικό παιχνίδι ως μέθοδος που διαπαιδαγωγεί και στηρίζει έναν διαλεκτικό τρόπο διδασκαλίας 5η Ενότητα: Ομάδα, σχέσεις και επικοινωνία στο θεατρικό παιχνίδι. 6η Ενότητα: Δομική συγκρότηση θεατρικού παιχνιδιού – Δημιουργικό συμβάν. 7η Ενότητα: Τεχνική ανάπτυξης θεατρικού παιχνιδιού. 8η Ενότητα: Θεατρικές τεχνικές που έχει υιοθετήσει το θεατρικό παιχνίδι. 9η Ενότητα: Κίνηση – έκφραση. Μιμική και παντομίμα. Κινητικός αυτοσχεδιασμός και μέθοδος κινητικής αναπαράστασης ιστορίας ή θέματος του J.G. Thulin. 10η Ενότητα: Θεατρικό κείμενο – Δομικά στοιχειά δραματικού κειμένου. Από το χαρτί στη σκηνή- Η θεατρική παράσταση στο σχολείο 11η Ενότητα: 12η Ενότητα: Το θεατρικό παιχνίδι ως μοντέλο διδασκαλίας μαθημάτων ή μέρους της ύλης του ετήσιου σχολικού προγράμματος των αφηγηματικών και θετικών μαθημάτων: και ως μέθοδος για την υλοποίηση και ανάπτυξης προγράμματος με διαθεματική αντίληψη. 13η Ενότητα [Βιωματικές συναντήσεις]: Φωνή – Ορθοφωνία. Κούκλα και κουκλοθέατρο. Μάσκα. Παραμύθι αφήγηση. Συνιστώμενη βιβλιογραφία Μέθοδοι αξιολόγησης 6. ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΜΨΥΧΩΣΗΣ Ορισμός της κοινωνικο-πολιτισμικής εμψύχωσης, στόχοι, μέσα, μέθοδοι και τεχνικές εμψύχωσης. Εννοιολογικοί προσδιορισμοί. Θεωρία επικοινωνίας, αρχές, τεχνικές, ομάδα, σχέσεις, τύποι επικοινωνίας. Στόχοι του μαθήματος Περιεχόμενο του μαθήματος 2η Ενότητα: Εμψυχωτής. Χαρακτηριστικά εμψυχωτή. Εκπαίδευση εμψυχωτή. Εκπαίδευση στην εμψύχωση 3η Ενότητα: Ρυθμική αγωγή 4η Ενότητα: Προσεκτική ακρόαση. 5η Ενότητα: Η γλώσσα του σώματος και επικοινωνία 6η Ενότητα:Χοροθεατροπαιδαγωγικό Σχέδιο 7η Ενότητα: Ασκήσεις Ομάδας 8η Ενότητα: Role playing 9η Ενότητα: θεατρικο παιχνίδι 10η Ενότητα: Τεχνικές Θεατρου στην εμψύχωση – Θεατρικη παρασταση: από το χαρτί στη σκηνή 11η Ενότητα: Δημιουργικός χορός [Laban]-Παραδοσιακοί και λαϊκοί χοροί. 12η Ενότητα: Δημιουργικη γραφή. Handmade book. Φωνή και Ορθοφωνία 13η Ενότητα:Performance και Performance Writing ENOTHTA Εργαστήρια Συνιστώμενη βιβλιογραφία Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι Μέθοδοι αξιολόγησης |
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ
Galani M. (2003) «Research over the possibility of applying of rhythmic and theatrical play for correctional and educational work for children with special needs». National Academy of Sports (NSA) & National Academy for Theatre Film Arts (NATFIZ) Sofia, Bulgaria.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
«PERFORMANCE WRITING, IMAGE, BODY and WORD: από την παρωθητική αφόρμηση της φωτογραφίας στην περιπλάνηση της επιτέλεσης που εγγράφεται, και στο κείμενο που δρα».
https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1835?show=full
ΒΙΒΛΙΑ
Γαλάνη Μ. (2010) «Δημιουργική Μέθοδος Θεατρικού Παιχνιδιού» Ίων εκδόσεις Έλλην, Αθήνα (ISBN: 978-969-697052-8)
Γαλάνη Μ. (2010) «Ο Χορός στην Εκπαίδευση» Ίων εκδόσεις Έλλην, Αθήνα (ISBN:978-960-697-080-1)
Γαλάνη Μ. (2011) «Οδηγός Εκπαιδευτικού για το Χορό – Κίνηση για όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Υπουργείου Παιδείας και δια Βίου Μάθησης, ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα). Ηλεκτρονική έκδοση
http://repository.edulll.gr/edulll/handle/10795/1916
Γαλάνη Μ. (2011) «Πρόγραμμα Σπουδών για την Παιδεία Χορού – Κίνησης στην προσχολική ηλικία και Δημοτικό Σχολείο» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Υπουργείου Παιδείας και δια Βίου Μάθηση, ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα). Ηλεκτρονική έκδοση
http://repository.edulll.gr/edulll/handle/10795/2015
Λογοτεχνική συγγραφική δραστηριότητα
Γαλάνη Μ. (2017) «Φιλί. Να φυλάγεσαι» στη Συλλογή μικροαφηγημάτων «Η βιβλιοθήκη μόλις είχε ανοίξει…», Εκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ, Πάτρα (ISBN: 978-960-9772-69-3)
Γαλάνη Μ. (2020) «ΡΑΣΥ 74135 Θεατρικό έργο» Εκδόσεις ΤΟ ΔΟΝΤΙ, Πάτρα (ISBN: 978-618-5387-35-8)
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
Γαλάνη Μ. (2020) Επιμέλεια. Συλλογικό «Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα και παρηγορία Πάτρα 2016» Εκδοτικός οίκος Πανεπιστημίου Πατρών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Κοινωνικής Εργασίας 2020 (ISBN: 978-618-83193-9-4)
Γαλάνη Μ. (2020) Επιμέλεια. Συλλογικό «Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα, σκέψη και εμπειρία ΠΤΔΕ Πανεπιστημιο Πατρών 2018» Εκδοτικός οίκος Πανεπιστημίου Πατρών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Κοινωνικής Εργασίας.(ISBN: 978-618-5496-00-5)
Επιμέλεια Μετάφρασης
Fingerhut, A. επιμέλεια Γαλάνη Μ. Κουστένη Α.«Θέατρο: Ανεβαίνοντας στη σκηνή» Εκδότης Παρίκος και Σια ΕΕ, Αθήνα, 2013 (ISBN: 978-960-286-752-5)
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΈΓΚΡΙΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ – ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΜΕ ΚΡΙΤΕΣ
Γαλάνη, Μ «Performance Writing η ενσώματη προσέγγιση της συγγραφικής: Μέσο ενδυνάμωσης της ανθεκτικότητας, της λειτουργικής ευχαρίστησης και συνεργατικότητας κατά την περίοδο της πανδημίας» Πρακτικά «5ου Διεθνούς Συνεδρίου Δημιουργική Γραφή» 16 – 18/9/22, Πανεπιστημίο του Παλέρμο Ιταλία (υπό έκδοση) 2022
Γαλάνη Μ. Αδαμοπούλου Α. «Πρωτόγονη Έκφραση: Εκτόνωση Άγχους και Αναδόμηση της Αυτοπεποίθησης» στο «Αθλητισμός Καλλιτεχνικές, Παιδαγωγικές και Κοινωνιολογικές Διαστάσεις» (επιμ) Ζάραγκας, Χ. & Λίτος Ι., εκδόσεις Πεδίο, σσ 441 -453 (ISBN:978-960-635-242-3) 2020
Γαλάνη Μ. «Performance writing- body/word: μια πολυτροπική προσέγγιση η οποία αντιμετωπίζει τη γλώσσα ως δράση». Πρακτικά 4o Διεθνές Συνέδριο Δημιουργική Γραφή Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Φλώρινα, σσ 331 -358 (ISBN 978-618-5613-00-6) 2019
Γαλάνη Μ. «Το χοροθέατρο στην σύγχρονη ελληνική εκπαίδευση. DAS project και η σχέση των μαθητών με το χοροθέατρο» Συνέδριο Οι Τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον. Φιλοσοφική Σχολή Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών 11, 12, 13/10|2018
https://www.blod.gr/speakers/galani-maria/
Γαλάνη Μ. «Αντιγόνη: Ώθηση Διαδράσεων Δημόσιου Χαρακτήρα – Performances σε Τόπους Ιστορικής, Κοινωνικής, Πολίτικης, Πολιτιστικής, Αρχιτεκτονικής και Αρχαιολογικής Σημασίας» στο «Πρακτικά 2oυ Επιστημονικού Συνεδρίου Παραστασιακές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα, σκέψη & εμπειρία,23-24/3| 2018» Εκδοτικός Οίκος Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, σσ 74 – 81, (ISBN: 978-618-5496-00-5) 2020
Καραπαναγιώτη Χ. Γαλάνη Μ. Κορδέλλα Σ. «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Παραστασιακες Τεχνες: Πρωτη Προσέγγιση για τη Μείωση της Ρύπανσης από Μικροπλαστικά» στο «Πρακτικά 2oυ Επιστημονικού Συνεδρίου Παραστασιακές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα, σκέψη & εμπειρία,23-24/3| 2018» Εκδοτικός Οίκος Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, σσ 129 – 135, 2020 (ISBN: 978-618-5496-00-5) 2020
Karapanagioti C. Galani M. «Performing Arts in Education for Stopping Marine Debris: A summer school on Environmental Education and Performing Arts: Stop Microplastics» Performing Arts in Education for Stopping Marine Debris Sixth International Marine Debris Conference, San Diego, California, USA 12-16/3|2018 http://internationalmarinedebrisconference.org/
Galani M. 2018 «Expression Primitive: Awakening of Body Memory and Pleasure of Physical Existence in the Drama/ Kinetic Educational Context». International Scientific Conference Actor’s Physical Training in the 21st Century. New directions and trends, Movement and Art therapy in Physical Actor Training “50 years Stage Movement Department” National Academy of theatre and Film Arts, Sofia, Bulgaria, 2018
Γαλάνη Μ. «Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη Δημιουργική Γραφή σε σχέση και Αλληλεπίδραση με άλλες Μορφές Έκφρασης: Από τον χοροθεατρικό αυτοσχεδιασμό στη δημιουργική γραφή, στο βιβλίο και στην οπτικοακουστική έκφραση» Πρακτικά 3o Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Κέρκυρα 6-8/10|17, σσ 137-144, (ISBN: 978-618-81047-9-2) 2017
Γαλάνη Μ. |DAS| «Πρόταση εισαγωγής προγράμματος χοροθεάτρου, ειδικά διαμορφωμένης μεθοδολογίας, στην υποχρεωτική εκπαίδευση για ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της πρωτοβουλίας, της συνεργατικής και συναισθητικής στάσης, για την επικοινωνία και την αλληλεγγύη στην ομάδα» στο «Πρακτικά Επιστημονικού Συμποσίου: Παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση| συλλογικότητα και παρηγορία Πάτρα 2016» Εκδοτικός οίκος Πανεπιστημίου Πατρών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Κοινωνικής Εργασίας σσ 12 – 22, (ISBN: 978-618-83193-9-4) 2020
Αθανασοπούλου Λ. Γαλάνη Μ. «Αξιοποίηση της Τσιγγάνικης Κουλτούρας μέσα από τις Παραστατικές Τέχνες: Παρέμβαση στο 36ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών στο «Πρακτικά Επιστημονικού Συμποσίου: Παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση| συλλογικότητα και παρηγορία Πάτρα 2016», Εκδοτικός οίκος Πανεπιστημίου Πατρών Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Κοινωνικής Εργασίας 2020, σσ 64 – 73 (ISBN: 978-618-83193-9-4) 2020
Ρούβαλη, Φ. Γαλάνη Μ. «Δραστηριότητες Θεάτρου ως μέσο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Ρατσιστικών Απόψεων, Στάσεων και Συμπεριφορών στο Δημοτικό Σχολείο» στο «Πρακτικά Επιστημονικού Συμποσίου: Παραστατικές τέχνες στην εκπαίδευση| συλλογικότητα και παρηγορία Πάτρα 2016», Εκδοτικός οίκος Πανεπιστημίου Πατρών Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Κοινωνικής Εργασίας 2020, σσ 161 – 166 (ISBN: 978-618-83193-9-4) 2020
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ από προγενέστερες δημοσιεύσεις
Galani M. «An attempt of applying rhythmic and theatrical games in physical education classes of 4-6 year old children» 4th International Scientific Congress «Sport, Stress, Adaptation Olympic Sport and Sport for All» National Sport Academy Sofia Bulgaria 17-18/2011
Галани М. Ваос А. Артистична дейност и преподавателска намеса. Проблеми на дидактиката в изкуствата и ролята на преподавателя, ΑΡΤΕ, София, България 10/10/2009, p. 27-32,
[Γαλάνη Μ., Βάος Α. «Καλλιτεχνική πράξη και εκπαιδευτική παρέμβαση: ερωτήματα για τη διδασκαλία της τέχνης και τον ρόλο του εκπαιδευτικού». Επιστημονικό περιοδικό ARTE 10/10/09, p. 27 -32 (στη Βουλγάρικη Γλώσσα)2009
Γαλάνη Μ. «Τεχνικές Θεάτρου στην Ανάπτυξη Επικοινωνιακών Δεξιοτήτων Κωφών Παιδιών.» Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή: Οι κωφοί στην Ελληνική Πραγματικότητα, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας Πανεπιστημίου Πατρών, Τομέας Αγωγή Κωφών. Πάτρα, 6-9/9|2007) έκδοση σε Cd
Γαλάνη Μ. Μπεκιάρης Γ. «Η επίδραση του τρόπου παρακολούθησης μιας παράστασης θεάτρου σκιών στη δημιουργική έκφραση των μαθητών του δημοτικού σχολείου», Εκπαίδευση και Θέατρο, Τεύχος 10, σελ. 32 – 44, 2008
Галани М. «Методи за преподаване на традиционни танци чрез ритмика и театър за деца предучилищна възраст», спиc. спорт и наука, вр. 5 Sofia, Bulgaria 2007
[Γαλάνη Μ. «Μέθοδοι διδασκαλίας των παραδοσιακών χορών, μέσω ρυθμικής και θεάτρου, σε παιδιά προσχολικής ηλικίας». (στη Βουλγαρική Γλώσσα)Περιοδικό Αθλητισμός και Επιστήμη, τεύχος 5 Σόφια Βουλγαρία 2007
Γαλάνη Μ. «Η Επίδραση του Θεατρικού Παιχνιδιού στην Ψυχοκινητική και Κοινωνική Ανάπτυξη των Νηπίων». Στην Επιστημονική Επετηρίδα «Αρέθας» του Π.Τ.Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Πατρών, IV, (σσ 123-134) 2007
Γαλάνη Μ. Από το υπερφυσικό και θαυμαστό των αγγέλων της παράδοσης στη “μεταπράξη” του σύγχρονου χοροθεάτρου» Πρακτικά 2η Διεθνής Συνάντηση Λαϊκού Θεάτρου. Η Έννοια του Λαϊκού στη Σύγχρονη Κοινωνία του Θεάματος: Θέατρο –Κινηματογράφος- Τηλεόραση. Ζάκυνθος 21–23/11|2003
Γαλάνη Μ. «Μορφές Λαϊκού Θεάτρου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: ένα Ερέθισμα για Θεατρικό Παιχνίδι και Ανάπτυξη Θεατρικών Δεξιοτήτων». Πρακτικά 1η Διεθνής Συνάντηση Λαϊκού Θεάτρου Ζάκυνθος 27 – 29/9|02 (σσ. 175 – 180)2002
Βλαχάβα Α. Γαλάνη Μ. «Πρόταση για έναν Άλλο Τρόπο Ζωής: μια Πρόταση Άξια Στοχασμού σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο- Ομάδα Κινητική Έκφραση Αυτογνωσία Επικοινωνία» Πρακτικά 5ο Διεθνούς Συνεδρίου, Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Πάτρα, «Η Εκπαίδευση στην Ενωμένη Ευρώπη» Πάτρα, |27-29/9/1991| (σσ. 385 – 396)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΜΕ ΚΡΙΤΕΣ
Γαλάνη, Μ «Performance Writing: μια πολυτροπική προσέγγιση ανάπτυξης δεξιοτήτων γραφής και προσωπικής ανάπτυξης» Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Η εκπαίδευση στον 21ο αιώνα Σύγχρονες προκλήσεις και προβληματισμοί» Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 13-15/5/2022
Γαλάνη, Μ «Performance writing: τοπική, σωματική, τροπική, ποιητική επιτέλεση» Συνέδριο «Performance θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές» Πανεπιστήμιο Πατρών ΤΕπΕΚΕ & ΚΕΔΙΒΙΜ 2/3/2022
Γαλάνη, Μ «Αναπλάθοντας τους κώδικες του χορού και του θεάτρου σε νέα επιτελεστική γραφή και ζωντανή τέχνη στο δημόσιο χώρο the case of Femicide a Community Dancetheatre Performance» Συνέδριο «Performance θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές» Πανεπιστήμιο Πατρών ΤΕπΕΚΕ & ΚΕΔΙΒΙΜ 2/3/2022
Γαλάνη, Μ «Ubuntu: Performance Writing λέξη και έμφυλο σώμα» και παρουσίαση του Performance Writing «Εγώ σε αντίθεση με το σύνηθες» International Forum of Performance, Δράμα, 16 – 18 Σεπτεμβρίου 2021
Γαλάνη, Μ.«H υλικότητα της συγγραφής θεμελιώδης πτυχή του Performance Writing» και παρουσίαση του Performance Writing «EURoPA ergo performance writing a comment on human trafficking» International Forum of Performance art, on line, 17 – 19 Σεπτεμβρίου 2020
Γαλάνη Μ. «Creating Situation. Performance & Writing: Από την Καταστασιακή Περιπλάνηση στη Χοροθεατρική Performance και τη Γραφή» Performance: συλλογικότητα, σκέψη, εμπειρία, αφήγηση. Scoping meeting Performance Patras, Τμήμα της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών. 29-30/11 & 1/12|2019
Γαλάνη Μ. Spinthourakis J. A. Flamboura K. «Approaching the Concept of Solidarity and Empathy toward Older and Elderly Persons by Middle School and University Students through Narration and Dancetheater». CiCea Prague Conference 21st Annual Children’s Identity and Citizenship European Association Conference Europe at a Crossroads: Rights, Values and Identity Karolinum, Charles University 9-11/5|2019
Γαλάνη Μ. Αδαμοπούλου Α. «Πρωτόγονη Έκφραση: Εκτόνωση Άγχους και Αναδόμηση της Αυτοπεποίθησης», 1ο Διεπιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή Αθλητισμός και Τέχνη: Επιστημονικός και Καλλιτεχνικός Διάλογος. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 5-7/4|2019
Καραπαναγιώτη Χ. Γαλάνη Μ. Κορδέλλα Σ. «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Παραστασιακες Τεχνες: Στοπ στα Μικροπλαστικά» Η Ζωή ως Τέχνη ή η Τέχνης της Ζωής; Η Τέχνη στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, την Εκπαίδευση και την Απασχόληση ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π. Ελληνική Εταιρία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού Αθήνα 27-18 /1|2018
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ από προγενέστερες εισηγήσεις
Γαλάνη Μ. Φωτόπουλος Γ. «Επίδραση προγράμματος συνασκήσεων με επαφή στην ανάπτυξη επιλεγμένων φυσικών ικανοτήτων, επικοινωνιακής ικανότητας και αυτοεκτίμησης σε παιδιά δημοτικού σχολείου ηλικίας 8 – 10 χρονών«. Πρακτικα 6ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Κομοτηνή 22- 24 /5|1998
Γαλάνη M. «Εφαρμογή της Δημιουργικής Μεθόδου Ρυθμικού και Θεατρικού Παιχνιδιού κατά το Μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Ειδικό Σχολείο» Πρακτικα 5ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Κομοτηνή 16 – 18/5|1997
Петров Л. Галани М. «Опит за прилагане на ритмика и драматична игра в урока по физкултура в помощно училище» Симпозиум с международно участие Висш Педагогически Институт, Благоевград 19-20/10|1998
[Πετρόφ Λ. Γαλάνη Μ. «Προσπάθεια εφαρμογής της ρυθμικής και του δραματικού παιχνιδιού στο μάθημα της φυσικής αγωγής στο ειδικό σχολείο». Συμπόσιο με Διεθνή συμμετοχή, Ανώτατο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Μπλαγκόεφγκραντ] (στη Βουλγάρικη γλώσσα)
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΗΜΕΡΙΔΕΣ
Γαλάνη, Μ. (2021) «Νέες προσεγγίσεις στην εποχή της πανδημίας. Αντιγόνη: Ώθηση διαδράσεων δημόσιου χαρακτήρα- performances σε τόπους ιστορικής, κοινωνικής, πολιτικής, πολιτιστικής, αρχιτεκτονικής και αρχαιολογικής σημασίας». Διαδικτυακή Ημερίδα «Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2021: Πανδημία και Δημοκρατία. Γεφυρώνονται οι αποστάσεις;» 28/11/2021
Γαλάνη Μ. «Μελέτη κοινών αισθητικών χαρακτηριστικών, διεύρυνση κοινού τόπου συνέργιας των τεχνών: δημιουργικής γραφής, δημιουργικού χορού και οπτικοακουστικής γραφής στην εκπαίδευση» Ημερίδα Από τη λογοτεχνική ανάγνωση στη δημιουργική γραφή κι από ’κει στο χοροθέατρο, το βιβλίο ή την οπτικοακουστική έκφραση, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, Τμήματα Πολιτιστικών θεμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας 27 |4|2017
http://agoraargiri.blogspot.com/2017/04/blog-post_55.html
Γαλάνη Μ. «Ρυθμικό και Θεατρικό Παιχνίδι ένα Συμβάν Ευαισθητοποίησης για τα Πλαστικά Απορρίμματα» Ημερίδα Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Παραστατικές Τέχνες Πανεπιστήμιο Πατρών, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, Αίθουσα του Μουσείου Χαρακτικής Βάσω Κατράκη Αιτωλικό 10/11|2017
Γαλάνη Μ. «Παρουσία – Σύνθεση – Χορογραφία: οι σωματικές απαντήσεις του βάρους, του ρυθμού, της έντασης, του χώρου, για τη συλλογικότητα και τη δημιουργία δεσμών αλληλεγγύης» Ημερίδα Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, Πανεπιστήμιο Πατρών, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, 15/5| 2015 https://www.artandlife.gr/patra/events/5_o_festibal_texnis_xorotheatroy_sto_sxoleio_das_project
Γαλάνη Μ. «Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση και Μικροπλαστικά» Ημερίδα στο Θερινό Σχολείο Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Παραστατικές Τέχνες: Stop Στα Μικροπλαστικά Τμήμα Χημείας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. και Τμήμα Γεωλογία, Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Πατρών 20 -22|9|2015
https://www.upatras.gr/el/node/7166
Γαλάνη Μ. «Τάσεις και ρεύματα της θεατρικής αγωγής: οι εξαιρετικά διευρυμένοι όροι «εκπαιδευτικό δράμα θέατρο στην εκπαίδευση» και «θεατρικό παιχνίδι» Ημερίδα το θέατρο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Εκπαιδευτικός χώρος Μπάρι, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, Τμήμα Πολιτιστικών θεμάτων Πρωτοβάθμιας Αχαΐας, ΔΗΠΕΘΕ, Πάτρα 30/3|2014
& Ημερίδα: Η Διδασκαλία του Θεάτρου. Εκδοτικός οίκος Ίων, Αθήνα 28/3| 2014
Γαλάνη Μ. «Πρόγραμμα χορού και κίνησης σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αχαΐας/ ο χορός ενώνει, συγκρατεί, παρηγορεί. Παιδαγωγικοί στόχοι, περιεχόμενο και προϋποθέσεις» Ημερίδα Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, Πανεπιστήμιο Πατρών, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, ΕΣΗΕΠΗΝ Πάτρα 5 /11|2013
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ από προγενέστερες εισηγήσεις
Γαλάνη Μ. «Ο χορός στην εκπαίδευση ως μια συνιστώσα του πολύτεχνου στο δημοτικό σχολείο» Ημερίδα: Χορός και Εκπαίδευση, Σωματείο Καθηγητών Χορού και Αντιδημαρχεία Πολιτισμού Θεσσαλονίκης 30|4|2011
http://www.dancepress.gr/?i=news.el.news.962
Γαλάνη Μ. «Η περίπτωση του χοροθεάτρου, των δράσεων, των χάπενινγκ και των performances στο σχολείο» Ημερίδα «Η Τέχνη στην Εκπαίδευση» ΠΤΔΕ, Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Πατρών 4/4|2011
Γαλάνη Μ. «Πρωτόγονη έκφραση – χοροθεραπεία και η θέση της στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση» 6η Διεθνής Συνδιάσκεψη για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Πανεπιστήμιο Πατρών, ΠΤΔΕ, ΤΕΕΑΠΗ και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Πάτρα 22 & 23 /3|2007
http://www.edra.gr/modules.php?name=News&file=print&op=PrintPage&sid=31711
Γαλάνη Μ. «Από τον εκφραστικό χορό της Isadora Duncan στο χοροθέατρο της Pina Bausch». Ημερίδα Πανεπιστήμιο Πατρών, 6η Πολιτιστική Εβδομάδα, 3 – 8/ 4| 2006
Γαλάνη Μ. «Μορφές Λαϊκού Θεάτρου στα Βαλκάνια: το απόκρυφο της βουλγάρικης παράδοσης και τα έθιμα των Βλάχων της Ελλάδας» (κριτής 3μελούς κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Θεάτρου) «IV BUF of Theatre» W.S. University, Blagoevgrad Bulgaria, 19 – 23/04|2005
Γαλάνη M. «Η σημασία του ρυθμικού- κινητικού και θεατρικού παιχνιδιού στην ανάπτυξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες», Ημερίδα για το παιδί με ειδικές ανάγκες, Σύλλογος δασκάλων και Νηπιαγωγών, Πάτρας 5/2|2004
Γαλάνη Μ. «Χορός και Εκπαίδευση» Ημερίδα στο πλαίσιο της 3ης Πολιτιστικής Εβδομάδας Ο Χορός στην Εκπαίδευση» Πανεπιστήμιο Πατρών 2003
https://www.upatras.gr/en/node/4921
Galani M. «Body expression: The influence of music, speech and feeling» International Meeting Programme ICP-98- ERASMUS, International Intensive Music Programme, Manchester Metropolitan University, England (22/6 – 3/7|1998
Galani M. «Movement and Body Expression in Theatrical Games» Διεθνής Συνάντηση ICP-95-A-5013/05 ERASMUS, «Music, Drama and Education for Children with Special Needs» Πανεπιστήμιο Πατρών 7-19/4|1997
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Γαλάνη Μ. «Performance: η παραστασιακή τέχνη στον δημόσιο αστικό χώρο ενώνει ανθρώπους και κοινότητες» 7η Διεπιστημονική Ημερίδα Θεραπειών μέσω Τέχνης, Δρυάδες εν Πλώ, Καρδίτσα 17/5|2019
Γαλάνη Μ. «Καθοδήγηση ένα Δημιουργικό Συμβάν». Εισήγηση και εργαστήριο στο Επιμορφωτικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών Μεντόρων για φοιτητές Πανεπιστημίου Πατρών 2 -3/2/ & 9-10/2|2013
Γαλάνη Μ. «Για την ικανότητα να επικοινωνείς και να εμπλέκεσαι. Σώμα και φωνή στην επικοινωνία». Εισήγηση και εργαστήριο στο Επιμορφωτικό Σεμινάριο Εκπαιδευτικών Μεντόρων για φοιτητές Πανεπιστημίου Πατρών 2 -3/2/ & 9-10/2»2013
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ από προγενέστερες παρουσιάσεις
Γαλάνη Μ. «Από τον εκφραστικό χορό της Isadora Duncan στο χοροθέατρο της Pina Bausch» Παγκόσμια Μέρα Χορού, Κίνηση Πολιτών Ναυπακτίας Δήμου Ναυπακτίας 29/4 |2011
Γαλάνη Μ. «Παιδί και τέχνη – Τέχνη στην Εκπαίδευση» 1η Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Πελοποννήσου Θέατρο, Σχολείο, Ζωή: Ανιχνεύοντας Σημεία Επαφής, Δημιουργώντας Δεσμούς» που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πατρών ΤΕΕΑΠΗ και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Πάτρα, 23, 24 & 25/2|2007