Πληροφορίες
Όνομα: | Άννα | Βαθμίδα: | Ομότιμη Καθηγήτρια |
Επώνυμο: | Ιορδανίδου | Γνωστικό Αντικείμενο: | Νεοελληνική Γλώσσα, με έμφαση στη διδασκαλία της στο δημοτικό σχολείο |
Email: | A.Iordanidou@upatras.gr | Ώρες Συνεργασίας: | Δευτέρα 16.00-18.00 και Τρίτη 13.00-14.00 |
Τηλέφωνο: | 2610 997878 | Google Scholar: |
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Σπουδές: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Βαθμίδα – Γνωστικό Αντικείμενο: | Βαθμίδα: Καθηγήτρια Διοικητικό έργο Συμμετοχή σε όργανα και επιτροπές του Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών (Επιτροπή Επανεκπαίδευσης Πτυχιούχων Παιδαγωγικών Σχολών Αλλοδαπής, Επιτροπή Μετεγγραφών, Επιλογής υποψηφίων για το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Επιτροπή Φοιτητικών Θεμάτων, Επιτροπή Οδηγού Σπουδών κ.ά.)
Διευθύντρια του Τομέα Γενικών Επιστημών, Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών
Αναπληρώτρια πρόεδρος Π.Τ.Δ.Ε.
Συμμετοχή σε 3μελείς και 7μελείς επιτροπές κρίσης διδακτορικών διατριβών και μεταπτυχιακών εργασιών στο Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, στο Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πατρών, στο Τμήμα Φιλολογίας του Α.Π.Θ. κ.α.
Επίβλεψη διδακτορικών διατριβών εκ των οποίων έχει πραγματοποιηθεί η υποστήριξη της διατριβής της Ει. Χατζηλουκά-Μαυρή, «Η γραμματική στο δημοτικό σχολείο: Η περίπτωση της Κύπρου – Πρόταση πειραματικής εφαρμογής της επικοινωνιακής-κειμενοκεντρικής προσέγγισης στην Γ΄ Δημοτικού» (2008), της Α. Αμπάτη, «Στρατηγικές μάθησης της ελληνικής γλώσσας: Ανάλυση λαθών και διδακτική παρέμβαση» (2009), και της Έ. Μάντζαρη, «Μονόγλωσσα ελληνικά παιδαγωγικά λεξικά: ζητήματα σχεδιασμού και διδακτικής αξιοποίησης» (2011).
Συμμετοχή σε 3μελείς εισηγητικές επιτροπές κρίσης έργου υποψηφίων για πλήρωση θέσης μέλους Δ.Ε.Π. στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Α.Π.Θ., στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στο Δημοκρίτειο Θράκης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου κ.α. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Επιστημονικά – Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Διδακτική Εμπειρία: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Κύριο Ερευνητικό Έργο: |
|
Μεταπτυχιακό: | Η ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα στο Π.Μ.Σ. του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, ειδίκευση «Κοινωνική ανισότητα, ετερότητα και η ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα» |
Προπτυχιακό | Νεοελληνική γλώσσα Ι και ΙΙ και Εφαρμοσμένη γλωσσολογία: Διδασκαλία της γλώσσας και Λεξικογραφία στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας |
Διδασκαλία – Μαθήματα: | Διδακτική της νέας ελληνικής γλώσσας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών (με ανάθεση) |
Ι.α. Νεοελληνική γλώσσα – κοινωνιογλωσσολογική προσέγγιση (άρθρα)
- Ά. Ιορδανίδου – Α. Νενοπούλου, Μερικές παρατηρήσεις πάνω στα αναφορικά «που» και «ο οποίος», Γλώσσα, 6, 1984, σ. 40-46.
- Ά. Ιορδανίδου – Ει. Τσαμαδού, Κοινωνιογλωσσολογικοί προβληματισμοί πάνω στη μέθοδο συλλογής του υλικού, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 6ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, 1985, σ. 297-306.
- Περιπτώσεις συντακτικής ποικιλίας στα Ν.Ε., Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 7ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, 1986, σ. 251-259.
- La diglossie néo-hellénique à travers l’étude du participe, Bulletin de Liaison du Centre d’Etudes Balkaniques, 6, 1987, σ. 151-158.
- Κοινωνικά και υφολογικά προσδιορισμένη ποικιλία των ρημάτων σε -άω/-άς και -ώ/-είς, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 13ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, 1992, σ. 305-318.
- La norme grammaticale et la pratique langagière: remarques sur la morphologie du passif en grec moderne, Cahiers Balkaniques, No 19, 1993, σ. 197-206.
- Τα ρήματα σε -άω/-ώ (β΄φάση έρευνας): γραμματική νόρμα και γλωσσική παραγωγή, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 14ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, 1993, σ. 370-383.
- Morphological variation of the passive imperfect in Modern Greek, Themes in Greek Linguistics, Papers from the First International Conference on Greek Linguistics, Reading, September 1993, I. Philippaki-Warburton, E. Nikolaidis, M. Sifianou (eds), J. Benjamins Publ. Company, 1994, σ. 373-380.
- Η «λεξιπενία» των μαθητών: ερευνητική προσέγγιση, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 16ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, 1996, σ. 517-528.
- Standard κοινή νεοελληνική: απόπειρα καθορισμού, «Ισχυρές» – «Ασθενείς» γλώσσες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Πρακτικά ημερίδας, Θεσσαλονίκη, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 1996, σ. 139-147.
- A. Iordanidou – J. Androutsopoulos, Teenage Slang in Modern Greek, Proceedings of the 2nd International Congress on Greek Linguistics, University of Salzburg, 1997, σ. 267-276. Αναδημοσίευση με προσθήκες, με τον τίτλο Youth slang in Modern Greek, στο A. Georgakopoulou, M. Spanaki (eds), A Reader in Greek Sociolinguistics, Peter Lang, 2001, σ. 285-302.
- Ζητήματα τυποποίησης (standardisation) της σύγχρονης νεοελληνικής, Διεθνές Συνέδριο «Ισχυρές» – «Ασθενείς» γλώσσες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Πρακτικά, Θεσσαλονίκη, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 1999, σ. 835-854.
- Ά. Ιορδανίδου – Γ. Ανδρουτσόπουλος, «Πήρανε τη γλώσσα στο… κρανίο»: στάσεις των μέσων ενημέρωσης απέναντι στη γλώσσα των νέων, Πρακτικά 3ου Διεθνούς Γλωσσολογικού Συνεδρίου για την Ελληνική Γλώσσα, 1999, σ. 586-595.
- Α. Αρχάκης – Ά. Ιορδανίδου, Ανάλυση μαθητικού λόγου: στοιχεία προφορικότητας σε μαθητικά γραπτά, Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου Ελληνικής Γλωσσολογίας, Πανεπιστήμιο Κύπρου, University Studio Press, 2001, σ. 543-550.
- Α. Αρχάκης – Δ. Παπαζαχαρίου – Ά. Ιορδανίδου, Στοιχεία προφορικότητας σε μαθητικά γραπτά: μια κοινωνιογλωσσολογική προσέγγιση, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 21ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 2001, σ. 69-80.
- Η δημοσιογραφική «κοινή»: προβλήματα ορισμού, Δημοσιογραφία και γλώσσα, Πρακτικά Συνεδρίου της Ε.Σ.Η.Ε.Α., 2001, σ. 157-164.
- Κ. Γεροβασιλείου – Ά. Ιορδανίδου, Γλωσσικές στάσεις των Πομάκων – Η περίπτωση του Κενταύρου Ξάνθης, Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου «Διαπολιτισμική εκπαίδευση – ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα: μια διαπολιτισμική προσέγγιση, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Παν/μιο Πατρών, 2002, τ. ΙΙ, σ. 63-79.
- Επιτεύχθηκε ή επετεύχθη η τυποποίηση της νέας ελληνικής;, Πρακτικά 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Ελληνικής Γλωσσολογίας, Πανεπιστήμιο Paris V, L’Harmattan, 2002, σ. 239-242. Σε αναλυτική μορφή: Η κοινή νεοελληνική σε σύγχρονα λεξικά και γραμματικές, Terminologie et Traduction, 1, Commission des Communautés européennes, Servicede Traduction, 2002, σ. 111-124.
- Κ. Γεροβασιλείου – Ά. Ιορδανίδου, Πομακικά: γλωσσική διατήρηση ή γλωσσικός θάνατος;, Πρακτικά 5ου Διεθνούς Συνεδρίου «Διαπολιτισμική εκπαίδευση – ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα: μια διαπολιτισμική προσέγγιση, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Παν/μιο Πατρών, 2003, τ. ΙΙ, σ. 144-166.
- Ά. Ιορδανίδου – Έ. Μάντζαρη, Τα θηλυκά επαγγελματικά ουσιαστικά: γλωσσική χρήση και τυποποίηση, Ελληνική γλώσσα και ορολογία – Ανακοινώσεις 5ου Συνεδρίου, Ελληνική Εταιρεία Ορολογίας, 2005, σ. 73-87.
- Iordanidou – E. Mantzari, Les noms féminins de métiers/titres/grades et fonctions en grec moderne : description lexicographique et usage langagier, Πρακτικά SILF Colloque 2006, 18-21/10/2006, Κύπρος, M. Karyolemou, F. Baider & M. Katsoyannou (éd.), Actes du 30e Colloque international de linguistique fonctionnelle.
- Γλωσσικό ζήτημα, Λεξικό Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, εκδ. Πατάκη, 2007, σ. 417-420.
- Γλωσσική ποικιλία και δημοσιογραφικός λόγος, Ζητήματα Επικοινωνίας, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Πανεπιστήμιο Αθηνών, αφιερωματικό τεύχος «Γλώσσες των ΜΜΕ», 2009, 9ο τεύχος, σ. 102-114. http://www.media.uoa.gr/institute/pages/gr/zitimata_gr.html
- G. Xydopoulos, Iordanidou A. & A. Efthymiou, “Recent advances in the documentation of Greek slang: The case of www.slang.gr”, Proceedings for the ICGL 2009. http://home.uchicago.edu/~cchatzop/ICGL2009BETA.html [2011]
- Η διάκριση +/- λόγιο στη διδασκαλία της μορφολογίας του παθητικού παρατατικού των ρημάτων σε -ώ, -είς, Chondrogianni, M., Courtenage, S., Horrocks, G., Arvaniti, A. & Tsimpli, I. (eds), Proceedings of the 13th International Conference on Greek Linguistics. London: University of Westminster, 2019, σ. 450-455. http://icgl13.westminster.ac.uk/
Ι.β. Νεοελληνική γλώσσα – κοινωνιογλωσσολογική προσέγγιση (κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους)
- Iordanidou – J. Androutsopoulos, Medieneinstellungen zur Jugendsprache: Printmedien in Griechenland, στο J. Androutsopoulos, A. Scholz (eds), Jugendsprache – langue des jeunes – youth language, Soziolinguistische und Linguistische Perspectiven, Frankfort: Peter Lang, 1998, σ. 305-325.
- Tseronis – A. Iordanidou, Modern Greek Dictionaries and the Ideology of Standardisation, Standard Languages and Language Standards: Greek, Past and Present, Alexandra Georgakopoulou and Michael Silk (eds), London: Ashgate, 2009, σ. 167-185.
- Νεοελληνική ορθογραφία: σχολική γραμματική, αποκλίσεις και γλωσσική χρήση, Μελέτες αφιερωμένες στην ομότιμη καθηγήτρια Α.Π.Θ. Ά. Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, επιστ. επιμ. Ζ. Γαβριηλίδου και Α. Ρεβυθιάδου, εκδ. Σαΐτα, 2014, σ. 279-296. http://www.saitapublications.gr/2014/01/ebook.78.html
- Γλωσσική ποικιλία και τυποποίηση: η περίπτωση της νέας ελληνικής, Α. Αρχάκης, Ν. Κουτσούκος, Γ. Ι. Ξυδόπουλος, Δ. Παπαζαχαρίου (επιμ.), Γλωσσική ποικιλία. Μελέτες αφιερωμένες στην Αγγελική Ράλλη. Αθήνα: Κάπα Εκδοτική, σ. 129-144, 2019.
- Η λόγια μορφολογία στην κοινή νεοελληνική: ζητήματα περιγραφής και διδασκαλίας, Ά. Αναστασιάδη-Συμεωνίδη & Α. Φλιάτουρας (επιμ.), Το λόγιο επίπεδο στη σύγχρονη νέα ελληνική: Θεωρία, ιστορία, εφαρμογή. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη, σ. 126-146, 2019.
ΙΙ.α. Νεοελληνική γλώσσα – διδακτική προσέγγιση (άρθρα)
- Ο προφορικός λόγος στο σχολείο, Γλώσσα, 14, 1987, σ. 48-52.
- Τα λάθη των μαθητών: μια διαφορετική λογική αντιμετώπισής τους, Γλώσσα, 16, 1988, σ. 51-58.
- Επιτακτική η ανάγκη αναθεώρησης της σχολικής γραμματικής, Γλώσσα, 26, 1991, σ. 62-67.
- Η ρηματική κλίση στα νέα ελληνικά: συνοπτική θεώρηση για διδακτικούς σκοπούς, Θέματα διαπολιτισμικής επικοινωνίας και αγωγής, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, 1993, σ. 43-65. Δημοσίευση και στο Ζητήματα νεοελληνικής γλώσσας, επιστημονική επιμέλεια Γ. Κατσιμαλή – Φ. Καβουκόπουλος, Τομέας Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Παν/μιο Κρήτης, 1996, σ. 17-29.
- Επικοινωνιακή γραμματική, Απόψεις, περιοδική έκδοση του Συλλόγου Εκπ/κών Λειτουργών του Κολλεγίου Αθηνών, Πρακτικά έκτου διήμερου εκπαιδευτικού προβληματισμού, Παράρτημα 6, Αθήνα, 1993, σ. 40-48.
- Η ιδιαιτερότητα του προφορικού λόγου και πώς αντιμετωπίζεται από το δάσκαλο, Ανοιχτό σχολείο, 41, 1993, σ. 18-20.
- Ά. Ιορδανίδου – Α. Καρβέλη – Κ. Κουσουλάκου, Δύο επικοινωνιακές διδακτικές προτάσεις για το γλωσσικό μάθημα της Ε΄ Δημοτικού, Γλώσσα, 34, 1994, σ. 28-44.
- Ά. Ιορδανίδου – Γ. Γαλανόπουλος, Επικοινωνιακού τύπου ασκήσεις για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας, Η ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα: μια διαπολιτισμική προσέγγιση, τόμος Ι, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Παν/μιο Πατρών, 1999, σ. 36-48.
- Γ. Γαλανόπουλος – Β. Κουτσουρή – Ά. Ιορδανίδου, Προτάσεις ενισχυτικού υλικού για το μάθημα της γλώσσας σε αλλόγλωσσους μαθητές του ελληνικού δημοτικού σχολείου, Η ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα: μια διαπολιτισμική προσέγγιση, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Παν/μιο Πατρών, 2000, τ. ΙΙΙ, σ. 329-338.
- Δ. Δέδε – Γ. Ντελής-Σμυρίλιος – Ά. Ιορδανίδου, Προτάσεις διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας σε αλλόγλωσσους μαθητές με αξιοποίηση αυθεντικών κειμένων, Η ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα: μια διαπολιτισμική προσέγγιση, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Παν/μιο Πατρών, 2000, τ. ΙΙΙ, σ. 339-346.
- Ά. Ιορδανίδου – Μ. Κονδύλη, Ανίχνευση γλωσσικών δεξιοτήτων αλλόγλωσσων και φυσικών ομιλητών στο δημοτικό σχολείο, Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου «Μάθηση και Διδασκαλία της Ελληνικής ως μητρικής και ως δεύτερης Γλώσσας», Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Κρήτης, 2001, εκδ. Ατραπός, τ. Β΄, σ. 297-307.
- Ά. Ιορδανίδου – Α. Αμπάτη, Τα λάθη στη γραπτή έκφραση αλλόγλωσσων μαθητών του δημοτικού σχολείου: ο ρόλος τους στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, Πρακτικά Συνεδρίου «Σχολική γνώση και διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση», Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Ιωαννίνων, 2002, σ. 495-506.
- Α. Ντούλας – Ν. Αρβανιτάκης – Ά. Ιορδανίδου, «Αθηνά»: ένα φιλικό υπολογιστικό εργαλείο για δημιουργία και διαχείριση γλωσσικών ασκήσεων, Πρακτικά Συνεδρίου «Σχολική γνώση και διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση», Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Ιωαννίνων, 2002, σ. 526-534.
- Η ελληνική ως ξένη γλώσσα: από τη μειονοτική στην πλειονοτική εκπαίδευση, Πρακτικά του Συνεδρίου «Ομοιότητες και διαφορές: Αναζητώντας νέους δρόμους στην εκπαίδευση», Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων», 2002, σ. 26-35. Με μικρές αλλαγές: Θεωρητικό πλαίσιο και εφαρμογές στην παραγωγή διδακτικού υλικού για το μάθημα της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στους μειονοτικούς μαθητές της Θράκης, Πρακτικά Επιμορφωτικής Ημερίδας «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και η Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας», 10-11/6/2005, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Λευκωσία, 2006, σ. 53-65. Αναδημοσίευση: Θ. Δραγώνα – Ά. Φραγκουδάκη (επιμ.), Πρόσθεση όχι αφαίρεση – πολλαπλασιασμός όχι διαίρεση, Αθήνα, Μεταίχμιο, 2008, σ. 177-186.
- Κ. Γεροβασιλείου – Ά. Ιορδανίδου, Λάθη των πομακόφωνων μαθητών στη γραπτή έκφραση, Πρακτικά 7ου Διεθνούς Συνεδρίου «Διαπολιτισμική εκπαίδευση – ελληνικά ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα: μια διαπολιτισμική προσέγγιση, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Παν/μιο Πατρών, 2005, σ. 199-219.
- Επικοινωνιακές προτάσεις γλωσσικής διδασκαλίας, Η γλώσσα και η διδασκαλία της, Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας, Α.Π.Θ., 2003, σ. 63-72. Δημοσίευση με προσθήκες: «Σχεδιάζοντας επικοινωνιακές δραστηριότητες για το γλωσσικό μάθημα», Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Η΄ Πανελλήνιο Συνέδριο, συντονισμός-επιμέλεια Χ. Τσολάκης, Θεσσαλονίκη, Κώδικας, 2006, σ. 138-148.
- Ά. Ιορδανίδου – Κ. Κύρδη – Κ. Μάγος – Μ. Πουλοπούλου, Από το Άλφα ως το Ωμέγα, τον Αχμέτ και την Αγγέλα: Τα βιβλία και το εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στους μουσουλμανόπαιδες της Θράκης, Ερευνητικές οπτικές – Εκπαιδευτικές προοπτικές, επιμέλεια Τ. Βαρνάβα-Σκούρα, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2003, σ. 137-149.
- A. Iordanidou – M. Tzevelekou, Language Tools and Computer Assisted 2nd Language Learning: Teaching Greek in the Primary Schools of Turkish-speaking Minority of Thrace, Workshop on Balkan Language Resources and Tools, Balkan Conference on Informatics – BCI 2003, σ. 1-8.
- Ά. Ιορδανίδου – Α. Αναστασοπούλου – Γ. Γαλανόπουλος – Γ. Δρυς – Α. Ευσταθίου – Ά. Κόττα – Η. Πέττα – Β. Σοφιανοπούλου – Π. Χαλικιάς. Εφαρμογή διδακτικού υλικού για το γλωσσικό μάθημα της Ε΄ Δημοτικού, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 26ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 2006, σ. 142-159.
- Ά. Ιορδανίδου – Α. Αμπάτη, Θέματα σχεδιασμού της γραμματικής διδασκαλίας της ελληνικής σε μουσουλμάνους μαθητές στα σχολεία της Θράκης, Πρακτικά Συνεδρίου «Διδακτική της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας – Νέες Τάσεις», Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας, Α.Π.Θ., 1-3/4/2005, UniversityStudioPress, 2006, σ. 68-80. Αναδημοσίευση: Θ. Δραγώνα – Ά. Φραγκουδάκη (επιμ.), Πρόσθεση όχι αφαίρεση – πολλαπλασιασμός όχι διαίρεση, Αθήνα, Μεταίχμιο, 2008, σ. 187-198.
- Ά. Ιορδανίδου – Γ. Δρυς, Διδακτικό υλικό και διδακτικές εφαρμογές: το μάθημα της γλώσσας στην Ε΄ Δημοτικού, Πρακτικά Συνεδρίου «Η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας», επιμ. Γ. Καψάλης & Α. Κατσίκης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, 17-20/5/2007, σ. 806-814. http://conf2007.edu.uoi.gr/Praktika/1-24.pdf
- Ά. Ιορδανίδου – Α. Αμπάτη, Τα λάθη των αλλόγλωσσων μαθητών και ο σχεδιασμός της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, Πρακτικά Συνεδρίου «Τα Λάθη των Μαθητών: Δείκτες αποτελεσματικότητας ή κλειδιά για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης;», Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, Θεσσαλονίκη 13-14/12/2007, σ. 129-138. http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/files/2011/07/praktika_sinedriou_ta_lathi.pdf, http://www.kee.gr/attachments/file/praktika/praktika_lathi.pdf
- Ει. Χατζηλουκά-Μαυρή – Ά. Ιορδανίδου,Ζητήματα διδασκαλίας του γραπτού λόγου στο δημοτικό σχολείο, Γλώσσα, 131, 2009, σ. 122-147.
- Β. Λάγιος – Ι. Γρηγορίου – Ά. Ιορδανίδου, Μετακίνηση του τόνου στα προπαροξύτονα επίθετα: διδασκαλία σε αλλόγλωσσους, Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας», Νυμφαίο Φλώρινας 4-6/9/2009, σ. 19. http://linguistics.nured.uowm.gr/Nimfeo2009/praktika/files/down/savvato/aithusa2/lagiosGrigoriouIordanidu.pdf
- Χ. Πίτσου – Ά. Ιορδανίδου, Ο παθητικός παρατατικός στην κοινή νεοελληνική: διδασκαλία σε αλλόγλωσσους, Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας», Νυμφαίο Φλώρινας 4-6/9/2009, σ. 18. http://linguistics.nured.uowm.gr/Nimfeo2009/praktika/files/down/savvato/aithusa2/pitsuIordanidu.pdf
- Α. Ντίλιου – Μ. Πίγκα – Ά. Ιορδανίδου, Η κλίση του παθητικού αορίστου στη νεοελληνική γλώσσα: διδακτικές προτάσεις, Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας», Νυμφαίο Φλώρινας 4-6/9/2009, σ. 18. http://linguistics.nured.uowm.gr/Nimfeo2009/praktika/files/down/savvato/aithusa2/pitsuIordanidu.pdf
- Π. Σπανού – Χ. Γιάννακα – Ά. Ιορδανίδου, Γλωσσική ποικιλία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: ο τονισμός των προπαροξύτονων ουδετέρων, Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας», Νυμφαίο Φλώρινας 4-6/9/2009 σ. 19. http://linguistics.nured.uowm.gr/Nimfeo2009/praktika/files/down/savvato/aithusa2/SpanuGianaka.pdf
- Ει. Χατζηλουκά-Μαυρή – Ά. Ιορδανίδου, Η κειμενοκεντρική διάσταση της διδασκαλίας της γραμματικής στο δημοτικό σχολείο: προτάσεις και προβληματισμοί, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 30ής ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 2010, σ. 665-677.
- Α. Ευθυμίου Α., Ά. Ιορδανίδου, Ε. Τσεβά & Α. Βασιλείου, «Η διδακτική προσέγγιση των νεοελληνικών παράγωγων λέξεων: προτάσεις και προβληματισμοί», Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 31ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 2011, σ. 157-165. http://www.ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_31_157_165.pdf
- Έ. Μάντζαρη Έ. – Ά. Ιορδανίδου, «Λεξικογραφικές προσεγγίσεις στη διατύπωση των ορισμών: έρευνα σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού», 10ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γλωσσολογίας, 2011. http://www.icgl.gr/files/greek/90-940-949.pdf
- Αναστασιάδη-Συμεωνίδη Ά., Ζάγκα Ε., Ιορδανίδου Ά., Σπαντιδάκης Γ. & Α. Τάντος, «Τα Προγράμματα Σπουδών: τότε και τώρα», Πρακτικά Πανελλήνιου Επιστημονικού-Επετειακού Συνεδρίου 1976-2011: 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση, επιμέλεια Δ. Κουτσογιάννης, Α. Νάκας, Κ. Ντίνας, Γ. Παπαναστασίου & Σ. Χατζησαββίδης, 2012. http://ins.web.auth.gr/images/stories/Dion/.pdf
- Ά. Ιορδανίδου – Π. Παπαϊωάννου, «Το διδακτικό σενάριο στο μάθημα της Γλώσσας», Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 34ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 2014, σ. 156-165. http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_34_156_165.pdf
- Ά. Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Β. Αποστολίδου, Ε. Ζάγκα, Ά. Ιορδανίδου, Ε. Καραντζόλα, Χ. Κοσεγιάν, Μ. Μητσιάκη, Μ. Παπαδοπούλου, Α. Φλιάτουρας, Σ. Χατζησαββίδης & Ε. Χοντολίδου, «Οι καινοτομίες του νέου Προγράμματος Σπουδών για τη γλώσσα στην υποχρεωτική εκπαίδευση», Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 35ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 2015, σ. 55-66. http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_35_55_66.pdf
- Κ. Τζωρτζάτου, Α. Αρχάκης, Ά. Ιορδανίδου & Γ. Ι. Ξυδόπουλος, Στάσεις απέναντι στην ορθογραφία της κοινής νέας ελληνικής: ζητήματα ερευνητικού σχεδιασμού, Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γλωσσολογίας, Βερολίνο 16-19/9/2015, 2017, σ. 1123-1139. http://www.cemog.fu-berlin.de/en/icgl12/offprints/tzortzatou-archakis-iordanidou-xydopoulos/icgl12_Tzortzatou-et-al.pdf
- Κ. Τζωρτζάτου, Α. Αρχάκης, Ά. Ιορδανίδου & Γ. Ι. Ξυδόπουλος, Η ιστορική ορθογραφία και τα greeklish στην εκπαίδευση: ορθογραφικές στάσεις στο δημοτικό, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 38ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 2017, σ. 227-239. http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_38_227_240.pdf
- Κ. Τζωρτζάτου, Α. Αρχάκης, Ά. Ιορδανίδου & Γ. Ι. Ξυδόπουλος, Διερεύνηση των ορθογραφικών στάσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Αποτελέσματα πιλοτικής έρευνας, υπό δημ. Πρακτικά του Πανελλήνιου Γλωσσολογικού Συνεδρίου Τζαρτζάνεια 2015.
- T. Kokkinos, P. Gakis & A. Iordanidou, Exploring the role of Information and Communications Technology (ICT) in language teaching: the case of the Greek Grammar Checker. International Conference on Educational Research “Confronting Contemporary Educational Challenges through Research” June 30 – July 02 2017, University of Patras, 2018, σ. 264-273. https://uperc2017.events.upatras.gr/
- E. Vlachou & A. Iordanidou, Vocabulary learning strategies emphasizing on Greek as a second language, International Conference on Educational Research “Confronting Contemporary Educational Challenges through Research” June 30 – July 02 2017, University of Patras, 2018, σ. 371-382. https://uperc2017.events.upatras.gr/
- Giannopoulou, K. Kokmotou & A. Iordanidou, Implementation of a Learning Scenario in the Subject of Language, International Conference on Educational Research “Confronting Contemporary Educational Challenges through Research” June 30 – July 02 2017, University of Patras, 2018, σ. 428-434. https://uperc2017.events.upatras.gr/
- Ά. Ιορδανίδου & Γ. Σέργης, Νεοελληνική ορθογραφία: μελέτη λαθών και ζητήματα διδασκαλίας. Μελέτες για την ελληνικήγλώσσα, Πρακτικά της 39ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 2019, σ. 465-474. http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_39_465_474.pdf
ΙΙ.β. Νεοελληνική γλώσσα – διδακτική προσέγγιση (κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους)
- Κειμενοκεντρικές προσεγγίσεις του σχολικού εγγραμματισμού: Κείμενο – Συμφραζόμενα – Γραμματική, Σχολικός Εγγραμματισμός, επιμέλεια Η. Ματσαγγούρας, εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα, 2007, σ. 353-374.
ΙΙ.γ. Νεοελληνική γλώσσα – διδακτική προσέγγιση (ειδικό σύγγραμμα)
- Ά. Ιορδανίδου – Μ. Σφυρόερα, Η επικοινωνιακή προσέγγιση του γλωσσικού μαθήματος, Κλειδιά και Αντικλείδια, Πρόγραμμα «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων», ΥΠ.Ε.Π.Θ., Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2003, σ. 11-36. www.kleidiakaiantikleidia.net
ΙIΙ.α. Νεοελληνική γλώσσα – υπολογιστική γλωσσολογία και λεξικογραφία (άρθρα)
- Μικρή ξενάγηση στο αρχιπέλαγος των νεοελληνικών λεξικών, Αντί, 588, 1995, σ. 57-59. Αναδημοσίευση, με προσθήκες, στο 2η Ημερίδα ελληνικής γλώσσας, με τίτλο «Νεοελληνικά λεξικά», επιμέλεια Τ. Σαραφίδου, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, 1997, σ. 69-76.
- Η ορθογραφία στα νεοελληνικά λεξικά, Terminologie et Traduction, 2, Commission des Communautés européennes, Service de Traduction, 1997, σ. 190-210. Αναδημοσίευση στο περιοδικό Γλώσσα, 44, 1998, σ. 4-21.
- Π. Γάκης – Γ. Ορφανός – Ά. Ιορδανίδου, Υπολογιστική επεξεργασία της νέας ελληνικής: καταγραφή της μορφοσυντακτικής ασάφειας, Γλώσσα, 49, 1999, σ. 58-74.
- Γ. Ορφανός – Π. Γάκης – Ά. Ιορδανίδου, Μορφοσυντακτική ασάφεια της νέας ελληνικής: η περίπτωση επιθέτου-ουσιαστικού-επιρρήματος, Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 20ής ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, 2000, σ. 373-383.
- Ζητήματα Λεξικογραφίας: η φυσιογνωμία ενός λήμματος, Λεξιλογικές Βάσεις Δεδομένων – Ηλεκτρονικοί Γλωσσολογικοί Πόροι, Πρακτικά Ημερίδας, Πάτρα, 2001, σ. 53-61.
- Γ. Ορφανός – Χ. Τσαλίδης – Ά. Ιορδανίδου, Οι ελληνόγλωσσοι υπολογιστές έμαθαν να συλλαβίζουν(;), Μελέτες για την ελληνική γλώσσα, Πρακτικά της 23ης ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 2003, σ. 901-911.
- Ά. Ιορδανίδου – Έ. Μάντζαρη, Περιέκτης: οριοθέτηση της σημασιολογικής κατηγορίας και λεξικογραφικοί ορισμοί, Ελληνική γλώσσα και ορολογία – Ανακοινώσεις 4ου Συνεδρίου, Ελληνική Εταιρεία Ορολογίας, 2003, σ. 144-160.
- Ch. Tsalidis – G. Orphanos – A. Iordanidou – A. Vagelatos, Proofing Tools Technology at Neurosoft S.A., Proofing Tools and Language Technologies Workshop, 2004, σ. 1-9. https://docplayer.gr/249687-Proofing-tools-technology-at-neurosoft-s-a.html
- Ά. Ιορδανίδου – Έ. Μάντζαρη, Προτάσεις σχεδιασμού παιδαγωγικών λεξικών, 6ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γλωσσολογίας, 18-21 Σεπτεμβρίου 2003, Εργαστήριο Γλωσσολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 2004, σ. 1-12. http://www.philology.uoc.gr/conferences/6thicgl/ Αναδημοσίευση με αλλαγές: Η ελληνική ως ξένη γλώσσα: Προδιαγραφές για τη σύνταξη ερμηνευτικού λεξικού, Θ. Δραγώνα – Ά. Φραγκουδάκη (επιμ.), Πρόσθεση όχι αφαίρεση – πολλαπλασιασμός όχι διαίρεση, Αθήνα, Μεταίχμιο, 2008, σ. 223-232.
- Ά. Ιορδανίδου – Μ. Πανταζάρα – Έ. Μάντζαρη – Γ. Ορφανός – Α. Βαγγελάτος – Β. Παπαπαναγιώτου, Ζητήματα αναγνώρισης των πολυλεκτικών σύμπλοκων όρων στον τομέα της βιοϊατρικής, Ελληνική γλώσσα και ορολογία – Ανακοινώσεις 6ου Συνεδρίου, Ελληνική Εταιρεία Ορολογίας, 2007, σ. 178-191.
- M. Pantazara – E. Mantzari – A. Vagelatos – Ch. Kalamara – Ch. Tsalidis, A. Iordanidou, Development of a Greek biomedical corpus, Current Trends in Informatics, 11th Panhellenic Conference on Informatics (PCI 2007), Patras, Greece, σ. 549-556. http://pci2007.upatras.gr/
- Ά. Ιορδανίδου & Μ. Καμηλάκη, Τα λεξικά γενικής γλώσσας: διεθνείς προδιαγραφές και ελληνικό λεξικογραφικό τοπίο, Γλωσσολογία, 2019.
ΙIΙ.β. Νεοελληνική γλώσσα – υπολογιστική γλωσσολογία και λεξικογραφία (κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους)
- Η ορολογία στα λεξικά γενικής γλώσσας, Ελληνική ορολογία: Έρευνα και εφαρμογές, επιμέλεια Ε. Ευθυμίου & Μ. Κατσογιάννου, Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου, εκδ. Καστανιώτη, 2004, σ. 221-242.
- «Το πρωτοτυπικό λεξικό: δομή και περιεχόμενο», Εισαγωγή στη Λεξικογραφία, επιστ. επιμ. Γ. Ξυδόπουλος, Ά. Οικονομίδης & Γ. Τράπαλης, εκδ. Πατάκη, υπό έκδοση.
ΙV. Νεοελληνική γλώσσα – αντιπαραβολική προσέγγιση (κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους)
- La traductionde «mais» en grec moderne, Linguistique contrastive et traduction, t. 2, Paris, Ophrys, 1994, σ. 91-114.
V. Νεοελληνική γλώσσα – Οδηγοί συγγραφής κειμένων (βιβλία)
- (ως μέλος της συγγραφικής ομάδας και επιστημονική επιμελήτρια) Οδηγός της νεοελληνικής γλώσσας, 1ος τόμος, εκδ. Πατάκη, 1999.
- (ως μέλος της συγγραφικής ομάδας και επιστημονική επιμελήτρια) Οδηγός της νεοελληνικής γλώσσας, 2ος τόμος, εκδ. Πατάκη, 2005.
- Είναι λάθος ή δεν είναι; Ιδού η απορία…, εκδ. Μεταίχμιο, 2013.
VI.α. Διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας (εκπαιδευτικό βιβλίο)
- (ως επιστημονική επιμελήτρια, μαζί με την Ά. Φτερνιάτη) Επικοινωνιακές διδακτικές προτάσεις για το γλωσσικό μάθημα στο δημοτικό σχολείο, εκδ. Πατάκη, 2000.
VI.β. Διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας (σχολικά βιβλία)
- (ως υπεύθυνη Δράσης Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, μαζί με το Σ. Μοσχονά) Γλωσσικά εγχειρίδια για όλες τις τάξεις του Δημοτικού, μειονοτικά σχολεία Θράκης, Ο.Ε.Δ.Β., 2000.
- (ως υπεύθυνη Δράσης Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων) Υποστηρικτικό υλικό για το μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα του Γυμνασίου, 2004. www.museduc.gr
- Ά. Ιορδανίδου – Α. Αναστασοπούλου – Γ. Γαλανόπουλος – Γ. Δρυς – Ά. Κόττα – Π. Χαλικιάς, Της γλώσσας ρόδι και ροδάνι, Ε΄ Δημοτικού, Βιβλίο και Τετράδιο Μαθητή, Βιβλίο Δασκάλου, Ο.Ε.Δ.Β., 2006.
- Ά. Ιορδανίδου – Ν. Κανελλοπούλου – Ε. Κοσμά – Β. Κουταβά – Κ. Παπαϊωάννου – Π. Οικονόμου, Λέξεις – φράσεις – κείμενα, Στ΄ Δημοτικού, Βιβλίο και Τετράδιο Μαθητή, Βιβλίο Δασκάλου, Ο.Ε.Δ.Β., 2006.
VΙΙ. Περιγραφή και διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας (μονογραφία)
- «Η μορφολογική ποικιλία στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας», Σειρά: Ελληνική Γλώσσα: Θεωρία και Διδακτική (Διευθυντής: Σπύρος Μοσχονάς), σ. 63. http://www2.media.uoa.gr/language/studies/
IX. Νεοελληνική γλώσσα – Λεξικά
- (ως μέλος της ομάδας σύνταξης και υπεύθυνη για τη γενική επιστασία) Σύγχρονο Λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας, εκδ. Πατάκη, 1991.
- Τα ρήματα της νέας ελληνικής (Λεξικό Ρημάτων), εκδ. Πατάκη, 1992.
- (ως επιστημονική επιμελήτρια και μέλος της ομάδας σύνταξης) Μικρό νεοελληνικό λεξικό, εκδ. Πατάκη, 1994.
- (ως επιστημονική επιμελήτρια) Συνοπτικό λεξικό της νεοελληνικής γλώσσας, εκδ. Πατάκη, σειρά «Τα Μικρά / Λεξικά», 1997.
- Λεξικό λόγιων εκφράσεων της σύγχρονης ελληνικής, εκδ. Πατάκη, 2001.
- Ά. Βακαλοπούλου – Ά. Ιορδανίδου, Το Λεξικό του Δημοτικού, εκδ. Πατάκη, 2001. Νέα έκδοση εικονόγραπτη: Το πρώτο μου λεξικό για το δημοτικό, 2005.
- (ως επιστημονική επιμελήτρια) Θησαυρός συνωνύμων και αντιθέτων της νέας ελληνικής (έντυπη και ηλεκτρονική έκδοση), εκδ. Πατάκη, 2005.
- (ως επιστημονική υπεύθυνη) Λεξικό της ελληνικής ως ξένης γλώσσας, Έ. Μάντζαρη – Μ. Πανταζάρα (επιστ. επιμ.), Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, 2007. Σε ηλεκτρονική μορφή: www.museduc.gr
- (ως επιστημονική επιμελήτρια) Συνηθισμένες γλωσσικές απορίες, εκδ. Άσπρη Λέξη, 2009.
- Το ταξίδι των λέξεων – Αντιδάνεια: ξένες λέξεις με ελληνική καταγωγή, εκδ. Άσπρη Λέξη, 2009.
- (ως επιστημονική επιμελήτρια, μαζί με τη Μ. Πανταζάρα) Χτίζω λέξεις – Πώς σχηματίζονται οι νεοελληνικές λέξεις, εκδ. Κοντύλι & Neurolingo, 2010. Εμπεριέχεται σε ηλεκτρονική μορφή στο Λεξισκόπιο: http://www.neurolingo.gr/el/online_tools/lexiscope.htm
- (ως επιστημονική επιμελήτρια) ηλεκτρονικό Λεξικό της Γλώσσας των Νέων (ιστότοπος: http://lexislang.neurolingo.gr/), 2014.
- (ως επιστημονική επιμελήτρια) ηλεκτρονικό λεξικό Νεοελληνικές λέξεις αρχαιοελληνικής προέλευσης με αλλαγή σημασίας (Modern–Ancient Greek) (ιστότοπος: http://www.ocean.upatras.gr/mag/), 2014.
Διδακτικές σημειώσεις
- Νεοελληνική γλώσσα – Στοιχεία γραμματικής περιγραφής και ανάλυσης, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, Απρίλιος 1990, β΄ έκδοση με προσθήκες 1995, γ΄ έκδοση αναθεωρημένη 2001.
- Βασικές έννοιες γλωσσολογίας (με παραδείγματα και εφαρμογές από τα σχολικά βιβλία), Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, Απρίλιος 1991, β΄ έκδοση με προσθήκες 1994.
Μεταφράσεις
- Boutet J., Εισαγωγή στην κοινωνιογλωσσολογία, Αθήνα, εκδ. Γρηγόρη, 1984 [σε συνεργασία με την Ει.Τσαμαδού].
- Arnaud R., Η κοινωνιογλωσσολογία είναι άραγε ένα είδος αντιγλωσσολογίας; Γλώσσα, 8, 1985, σ. 6-15 [σε συνεργασία με την Ει.Τσαμαδού].
- Benveniste E., Σχετικά με την υποκειμενικότητα της γλώσσας, Γλώσσα, 10, 1986, σ. 19-25.
- Maingueneau D., Εισαγωγή στις μεθόδους ανάλυσης του λόγου, Γλώσσα, 21, 1989, σ. 5-11.