Ο σκοπός του Τομέα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Θεωρίας και Ανάλυσης είναι:
α) να εξυπηρετήσει τις μαθησιακές ανάγκες των φοιτητών των δύο κατευθύνσεων και πιο συγκεκριμένα στους εξής πυλώνες ανά κατεύθυνση:
- Εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης
- Δρώντες της (δημόσιας) εκπαίδευσης
- Φορείς γνώσεων και μιας κοινής κουλτούρας
- Συντελεστές της σχολικής επιτυχίας όλων των μαθητών
- Ειδικοί της μάθησης
- Δρώντες της εκπαιδευτικής κοινότητας.
- Κοινωνικής Εργασίας
- Μια δεοντολογία πρακτικής, κριτική και αναστοχαστική
- Μια διαδικασία κοινωνικής παρέμβασης σε άτομα, οικογένειες, ομάδες και συλλογικότητες
- Επαγγελματικές συνεργασίες, τόσο διατομεακές όσο και συνεργατικές
- Συνεισφορά στην προσωπική του ανάπτυξη και την εξέλιξη του επαγγέλματος .
β) ερευνητικά, σε γνωστικά αντικείμενα όπως:
- Η Κοινωνιολογία, η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και η Κοινωνική Εργασία από την πλευρά των μάκρο προσεγγίσεων
- Η Εκπαιδευτική Πολιτική, η Οικονομία της Εκπαίδευσης και η Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων, καθώς επίσης τις Πολιτικές που αφορούν την Κοινωνική Εργασία
- Τομείς της Κοινωνικής Πολιτικής που εστιάζουν στην Εκπαίδευση (πχ. απασχόληση, ένταξη, κτλ) και την Κοινωνική Εργασία.