Πληροφορίες

Όνομα: Ευφροσύνη Βαθμίδα: ΕΔΙΠ
Επώνυμο: Κωσταρά Γνωστικό Αντικείμενο: Διδακτική μεθοδολογία - Μουσειοπαιδαγωγική
Email: frinikostara@upatras.gr Ώρες Συνεργασίας: Δευτέρα 11.00-13.00, Τετάρτη 13.00-15.00 (κατόπιν επικοινωνίας μέσω e-mail)
Τηλέφωνο: 2610 969735 Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=ZLaGZG8AAAAJ&hl=el

Η Ευφροσύνη Κωσταρά είναι Ε.ΔΙ.Π. στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (Τ.Επ.Ε.Κ.Ε.) του Πανεπιστημίου Πατρών. Σπούδασε Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) και εκπόνησε μεταπτυχιακές σπουδές και τη διδακτορική διατριβή της στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Έχει διδακτορικό στη Νεοελληνική Φιλολογία και Θεατρολογία, με βαθμό «Άριστα παμψηφεί», για το οποίο έλαβε διετή υποτροφία από το Ίδρυμα ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στο «Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο» από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει ολοκληρώσει, επίσης,  το «Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ) της ΑΣΠΑΙΤΕ, με βαθμό «Άριστα».

Για τρία έτη υπήρξε Εργαστηριακός Συνεργάτης στις Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας (ΠΑΔ) στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.) της ΑΣΠΑΙΤΕ, έχει διδάξει στο πλαίσιο του μαθήματος «Διδακτική του Θεάτρου – Θεωρία και Πρακτική» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας και έχει υλοποιήσει σεμινάρια σε μεταπτυχιακούς φοιτητές στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο Εργαστήριο Νεοελληνικής και Συγκριτικής Φιλολογίας (ΕΝΕΣΦ) του Τμήματος Φιλολογίας Πατρών.

Είναι πιστοποιημένη Επιμορφώτρια Ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ, Επιμορφώτρια Β΄ Επιπέδου στις Τ.Π.Ε. από το ΠΑ.Κ.Ε. του ΕΚΠΑ, έχει ενταχθεί στο Μητρώο Κύριου Διδακτικού Προσωπικού του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.),  στο Μητρώο Εκπαιδευτών του ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ,  στο Μητρώο Επιμορφωτών του ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στο Μητρώο Επιμορφωτών του ΙΕΠ για τα «νέα Προγράμματα Σπουδών», την «Εισαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών» και τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», για τα οποία έχει εκπονήσει διδακτικό – επιμορφωτικό υλικό και μεγάλο αριθμό επιμορφωτικών σεμιναρίων και εργαστηρίων.

Η διδακτική και εκπαιδευτική της εμπειρία είναι εκτενής, καθώς από το 1994 εργάστηκε ως φιλόλογος αρχικά στην ιδιωτική εκπαίδευση και στη συνέχεια, από το 1998 ως το 2023, για 25 έτη, στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως μόνιμη εκπαιδευτικός, διδάσκοντας γλωσσικά μαθήματα σε Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και σε ΣΔΕ (Γλωσσικός Γραμματισμός), υλοποιώντας Προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας και αναλαμβάνοντας Υπεύθυνη Προγραμμάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (1999-2004). Μεγάλη είναι, επίσης, η εμπειρία της ως επιμορφώτριας σε επιμορφωτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, με επιμορφωτικό έργο εκατοντάδων ωρών σε Προγράμματα του ΙΕΠ, του Πανεπιστημίου Πατρών (Πρόγραμμα για τους μαθητές/-ριες ΡΟΜΑ), του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας και άλλων φορέων και Πανεπιστημίων.

Μεγάλη είναι η εμπειρία της και στον τομέα της διοίκησης, έχοντας θητεύσει κατά την εκπαιδευτική της πορεία σε διάφορες θέσεις ευθύνης. Από το 2014 έως το 2016 ήταν Διευθύντρια του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) Πάτρας και του παραρτήματος στο Κ. Κ. Αγ. Στεφάνου. Το διάστημα αυτό διετέλεσε Υπεύθυνη των εξετάσεων «Ελληνομάθειας» στην Αχαΐα, ορισμένη από τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, για την πιστοποίηση γνώσης της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού των υπηκόων τρίτων χωρών.

Από το 2016 έως το 2020 ήταν Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. Κατά το διάστημα αυτό υπήρξε οργανώτρια και συντονίστρια 24 τοπικών θεματικών δικτύων σχολείων της Αχαΐας, εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας, ενώ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, το ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, τον Πολιτιστικό Οργανισμό Δ. Πατρέων (Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας) και άλλους φορείς συμμετείχε στη διοργάνωση και το συντονισμό σειράς πολιτιστικών εκδηλώσεων, μαθητικών φεστιβάλ και εκπαιδευτικών δράσεων.

Από το 2020 έως το 2023 υπήρξε Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας. Το διάστημα αυτό υλοποίησε πλήθος σεμιναρίων και επιμορφώσεων στους εκπαιδευτικούς της Δυτ. Ελλάδας με βασικό αντικείμενο τη διδακτική των γλωσσικών μαθημάτων.

Διετέλεσε, επίσης, Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος του 41ου Βαθμολογικού Κέντρου για τις πανελλαδικές εξετάσεις κατά τα σχολικά έτη 2020-21 και 2021-22, μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας για την παρακολούθηση και τον συντονισμό της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων κατά τα σχολικά έτη 2020-21, 2021-22, 2022-23, καθώς και μέλος της Περιφερειακής Επιτροπής Οργάνωσης Εξετάσεων στην Πάτρα για την απόκτηση Πιστοποιητικού Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση (Π.Ε.Ο.Ε.Π.Ε.Γ.Π.). Υπήρξε, επίσης, αναπληρωματικό μέλος α) του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία, β) της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (Δ.Ε.Δ.Α.) Δυτικής Ελλάδας και γ) του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) Ηλείας για την Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης. Για τρία έτη ήταν Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης (Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ 1.3.β., 1.4.γ.) με επιμόρφωση από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. και πιστοποίηση του ΙΝ.ΕΠ. Έχει συμμετάσχει, επίσης, ως εκπρόσωπος της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας στη διαδικασία Πιστοποίησης του Προγράμματος  Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πάτρας. Έχει, επιπλέον, διατελέσει πρόεδρος και μέλος Επιστημονικών, Οργανωτικών και Κριτικών Επιτροπών Πανελληνίων και Διεθνών Συνεδρίων, όπως και μαθητικών διαγωνισμών σε τοπικό, περιφερειακό και πανελλήνιο επίπεδο.

Έχει συμμετάσχει σε Ερευνητικά Προγράμματα ως Ερευνήτρια – Επιστημονική Συνεργάτης του Πανεπιστημίου Πατρών και της ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας (Erasmus Teacher Academies- SPICE, Erasmus+ e-Prep,  ERASMUS+ KA3 CHOICE, Erasmus KA2 -Adult Education- EDGE,  Ευρωπαϊκό Έργο LIAISON, Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci: “Pratique de l’ orientation” στη Γαλλία, Πανελλήνια επιστημονική έρευνα HBSC/WHO για την υγεία εφήβων – μαθητών» του Ερευνητικού Παν/κού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας -Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.- στο πλαίσιο του διακρατικού ερευνητικού προγράμματος «Health Behavior in School-aged Children» κ.ά.). Επιπλέον, έχει λάβει μέρος σε ερευνητικό πρόγραμμα ηλεκτρονικής τεκμηρίωσης του αρχαίου θεάτρου υπό τη διεύθυνση του ομότιμου καθηγητή αρχαίας ελληνικής φιλολογίας των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης και Νέας Υόρκης κ. Γ. Σηφάκη, με αντικείμενο τη συγκέντρωση και καταγραφή υλικού για το αρχαίο δράμα, ενώ έχει, επίσης, συμμετάσχει μέσω εκπαιδευτικών δράσεων στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο «ALDA European Association for Local Democracy», στο Διεθνές Δίκτυο «InterCultutral Cities-ICC» του Συμβουλίου της Ευρώπης και στο Διακρατικό Ευρωπαϊκό έργο «URBACT III/ ARRIVAL CITIES».

Όσον αφορά το συγγραφικό έργο της, μεγάλος αριθμός μελετών και άρθρων της έχει δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, καθώς και σε πρακτικά ελληνικών και διεθνών συνεδρίων. Έχει συγγράψει ένα βιβλίο με τίτλο «Εκπαιδευτικά σενάρια διδασκαλίας με αξιοποίηση των ΤΠΕ: Προτάσεις στη διδακτική φιλολογικών μαθημάτων» και έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε ημερίδες, επιστημονικά συμπόσια και συνέδρια.

 

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα:

Η Ευφροσύνη Κωσταρά είναι Ε.ΔΙ.Π. στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (Τ.Επ.Ε.Κ.Ε.) του Πανεπιστημίου Πατρών. Σπούδασε Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) και εκπόνησε μεταπτυχιακές σπουδές και τη διδακτορική διατριβή της στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στο «Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο» από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και διδακτορικό στη Νεοελληνική Φιλολογία και Θεατρολογία, με βαθμό «Άριστα παμψηφεί», για το οποίο έλαβε διετή υποτροφία από το Ίδρυμα ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ. Έχει ολοκληρώσει, επίσης,  το «Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ) της ΑΣΠΑΙΤΕ, με βαθμό «Άριστα».

Για τρία έτη υπήρξε Εργαστηριακός Συνεργάτης στις Πρακτικές Ασκήσεις Διδασκαλίας (ΠΑΔ) στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.) της ΑΣΠΑΙΤΕ, έχει διδάξει στο πλαίσιο του μαθήματος «Διδακτική του Θεάτρου – Θεωρία και Πρακτική» στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας και έχει υλοποιήσει σεμινάρια σε μεταπτυχιακούς φοιτητές στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο Εργαστήριο Νεοελληνικής και Συγκριτικής Φιλολογίας (ΕΝΕΣΦ) του Τμήματος Φιλολογίας Πατρών.

Είναι πιστοποιημένη Επιμορφώτρια Ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ, Επιμορφώτρια Β΄ Επιπέδου στις Τ.Π.Ε. από το ΠΑ.Κ.Ε. του ΕΚΠΑ, έχει ενταχθεί στο Μητρώο Κύριου Διδακτικού Προσωπικού του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.), στο Μητρώο Εκπαιδευτών του ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΑΠ, στο  Μητρώο Επιμορφωτών του ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στο Μητρώο Επιμορφωτών του ΙΕΠ για τα «νέα Προγράμματα Σπουδών», την «Εισαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών» και τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», για τα οποία έχει εκπονήσει διδακτικό – επιμορφωτικό υλικό και μεγάλο αριθμό επιμορφωτικών σεμιναρίων και εργαστηρίων.

Η διδακτική και εκπαιδευτική της εμπειρία είναι εκτενής, καθώς από το 1994 εργάστηκε ως φιλόλογος αρχικά στην ιδιωτική εκπαίδευση και στη συνέχεια, από το 1998 ως το 2023, για 25 έτη, στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως μόνιμη εκπαιδευτικός, διδάσκοντας γλωσσικά μαθήματα σε Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και σε ΣΔΕ (Γλωσσικός Γραμματισμός), υλοποιώντας Προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας και αναλαμβάνοντας Υπεύθυνη Προγραμμάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (1999-2004). Μεγάλη είναι, επίσης, η εμπειρία της ως επιμορφώτριας σε επιμορφωτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, με επιμορφωτικό έργο εκατοντάδων ωρών σε Προγράμματα του ΙΕΠ, του Πανεπιστημίου Πατρών (Πρόγραμμα για τους μαθητές/-ριες ΡΟΜΑ), του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας και άλλων φορέων και Πανεπιστημίων.

Μεγάλη είναι η εμπειρία της και στον τομέα της διοίκησης, έχοντας θητεύσει κατά την εκπαιδευτική της πορεία σε διάφορες θέσεις ευθύνης. Από το 2014 έως το 2016 ήταν Διευθύντρια του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) Πάτρας και του παραρτήματος στο Κ. Κ. Αγ. Στεφάνου. Το διάστημα αυτό διετέλεσε Υπεύθυνη των εξετάσεων «Ελληνομάθειας» στην Αχαΐα, ορισμένη από τη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, για την πιστοποίηση γνώσης της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού των υπηκόων τρίτων χωρών.

Από το 2016 έως το 2020 ήταν Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. Κατά το διάστημα αυτό υπήρξε οργανώτρια και συντονίστρια 24 τοπικών θεματικών δικτύων σχολείων της Αχαΐας, εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας, ενώ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, το ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας, τον Πολιτιστικό Οργανισμό Δ. Πατρέων (Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας) και άλλους φορείς συμμετείχε στη διοργάνωση και το συντονισμό σειράς πολιτιστικών εκδηλώσεων, μαθητικών φεστιβάλ και εκπαιδευτικών δράσεων.

Από το 2020 έως το 2023 υπήρξε Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας. Το διάστημα αυτό υλοποίησε πλήθος σεμιναρίων και επιμορφώσεων στους εκπαιδευτικούς της Δυτ. Ελλάδας με βασικό αντικείμενο τη διδακτική των γλωσσικών μαθημάτων.

Διετέλεσε, επίσης, Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος του 41ου Βαθμολογικού Κέντρου για τις πανελλαδικές εξετάσεις κατά τα σχολικά έτη 2020-21 και 2021-22, μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Π.Δ.Ε. Δυτικής Ελλάδας για την παρακολούθηση και τον συντονισμό της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων κατά τα σχολικά έτη 2020-21, 2021-22, 2022-23, καθώς και μέλος της Περιφερειακής Επιτροπής Οργάνωσης Εξετάσεων στην Πάτρα για την απόκτηση Πιστοποιητικού Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση (Π.Ε.Ο.Ε.Π.Ε.Γ.Π.). Υπήρξε, επίσης, αναπληρωματικό μέλος α) του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία, β) της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (Δ.Ε.Δ.Α.) Δυτικής Ελλάδας και γ) του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) Ηλείας για την Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης. Για τρία έτη ήταν Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης (Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ 1.3.β., 1.4.γ.) με επιμόρφωση από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. και πιστοποίηση του ΙΝ.ΕΠ. Έχει συμμετάσχει, επίσης, ως εκπρόσωπος της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας στη διαδικασία Πιστοποίησης του Προγράμματος  Σπουδών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πάτρας. Έχει, επιπλέον, διατελέσει πρόεδρος και μέλος Επιστημονικών, Οργανωτικών και Κριτικών Επιτροπών Πανελληνίων και Διεθνών Συνεδρίων, όπως και μαθητικών διαγωνισμών σε τοπικό, περιφερειακό και πανελλήνιο επίπεδο.

Έχει συμμετάσχει σε Ερευνητικά Προγράμματα ως Ερευνήτρια – Επιστημονική Συνεργάτης του Πανεπιστημίου Πατρών και της ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας (Erasmus Teacher Academies- SPICE, Erasmus+ e-Prep,  ERASMUS+ KA3 CHOICE, Erasmus KA2 -Adult Education- EDGE,  Ευρωπαϊκό Έργο LIAISON, Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci: “Pratique de l’ orientation” στη Γαλλία, Πανελλήνια επιστημονική έρευνα HBSC/WHO για την υγεία εφήβων – μαθητών» του Ερευνητικού Παν/κού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας -Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.- στο πλαίσιο του διακρατικού ερευνητικού προγράμματος «Health Behavior in School-aged Children» κ.ά.). Επιπλέον, έχει λάβει μέρος σε ερευνητικό πρόγραμμα ηλεκτρονικής τεκμηρίωσης του αρχαίου θεάτρου υπό τη διεύθυνση του ομότιμου καθηγητή αρχαίας ελληνικής φιλολογίας των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης και Νέας Υόρκης κ. Γ. Σηφάκη, με αντικείμενο τη συγκέντρωση και καταγραφή υλικού για το αρχαίο δράμα, ενώ έχει, επίσης, συμμετάσχει μέσω εκπαιδευτικών δράσεων στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο «ALDA European Association for Local Democracy», στο Διεθνές Δίκτυο «InterCultutral Cities-ICC» του Συμβουλίου της Ευρώπης και στο Διακρατικό Ευρωπαϊκό έργο «URBACT III/ ARRIVAL CITIES».

Όσον αφορά το συγγραφικό έργο της, μεγάλος αριθμός μελετών και άρθρων της έχει δημοσιευθεί σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, καθώς και σε πρακτικά ελληνικών και διεθνών συνεδρίων. Έχει συγγράψει ένα βιβλίο με τίτλο «Εκπαιδευτικά σενάρια διδασκαλίας με αξιοποίηση των ΤΠΕ: Προτάσεις στη διδακτική φιλολογικών μαθημάτων» και έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε ημερίδες, επιστημονικά συμπόσια και συνέδρια.

Σπουδές:
  • Διδακτορικό δίπλωμα που εκπονήθηκε στο Πανεπιστήμιο Πατρών (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και Φιλολογίας), με βαθμό Άριστα παμψηφεί (υπ’ αριθμ. 189/04-09-2013 απόφαση Γ.Σ.Ε.Σ.).
  • Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στο «Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο» του Πανεπιστημίου Πατρών (Π.Μ.Σ. Τμήματος Θεατρικών Σπουδών) με βαθμό Άριστα (υπ’ αριθμ. 196/12-09-2007 απόφαση Γ.Σ.Ε.Σ.).
  • Πτυχίο Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (30-06-1994).
  • ΑΣΠΑΙΤΕ: «Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό» (ΠΕΣΥΠ), ακαδ. έτος 2020-21, με βαθμό Άριστα.
Βαθμίδα – Γνωστικό Αντικείμενο:

Ε.ΔΙ.Π. στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (Τ.Επ.Ε.Κ.Ε.) του Πανεπιστημίου Πατρών. «Διδακτική μεθοδολογία» και «Μουσειοπαιδαγωγική».

Επιστημονικά – Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη διδακτική μεθοδολογία και ειδικότερα στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων και την αξιοποίηση των πολυγραμματισμών στη γλωσσική διδασκαλία, στην εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών στη διδασκαλία (θεωρία και πράξη της διδασκαλίας), στη δημιουργική γραφή/δημιουργική αφήγηση, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στο σχολείο του 21ου αι και στη μουσειοπαιδαγωγική.

Διδακτική Εμπειρία:

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  • 1998-2023: εκπαιδευτικός, κλάδου ΠΕ02, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με 25ετή διδακτική εμπειρία σε Γυμνάσια και Λύκεια.
  • 1999-2004: Διδάσκουσα σε Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και Υπεύθυνη Προγράμματος «Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης» (ΠΔΣ).

Στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

  • 2014-2016: Διδασκαλία Γλωσσικού Γραμματισμού στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πάτρας και στο Κ. Κ. Αγ. Στεφάνου.
  • 2014-2023: Διδασκαλία σε επιμορφωτικά προγράμματα του ΙΕΠ, του Πανεπιστημίου Πατρών, του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας, της ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας, της ΔΔΕ Αχαΐας και άλλων φορέων και Πανεπιστημίων.

Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

  • 2024-25: Τ.Επ.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, «Πρακτική Άσκηση» Ε΄ εξαμήνου.
  • 2024-25: «Διδακτική της Ιστορίας – Μουσειοπαιδαγωγική» (ESW_352)  Ε΄ εξαμήνου (συνδιδασκαλία).
  • 2023-24: Τ.Επ.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, «Πρακτική Άσκηση» Η΄ εξαμήνου.
  • 2023-24: Τ.Επ.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, «Δημιουργική αφήγηση – Σχέδια Εργασίας» (ESW_422) Η΄ Εξαμήνου (συνδιδασκαλία)
  • 2023-24: Τ.Επ.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, «Πρακτική Άσκηση» Ε΄ εξαμήνου.
  • 2023-24: «Διδακτική της Ιστορίας» (ESW_352) Ε΄ εξαμήνου (συνδιδασκαλία).
  • 2019: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, Διδασκαλία στο μάθημα Διδακτική του Θεάτρου Ι: Θεωρία και πρακτική με θέμα: «Σχεδιασμός και υλοποίηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων στη Δ-βάθμια Εκπ/ση: θεματολογία, μεθοδολογία, στάδια».
  • 2017-18: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Πάτρας). Διδασκαλία – Εποπτεία Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ Ι, ΠΑΔ ΙΙ) χειμερινού και εαρινού εξαμήνου του «Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης» (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ).
  • 2016-17: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Πάτρας). Διδασκαλία – Εποπτεία Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ Ι, ΠΑΔ ΙΙ) χειμερινού και εαρινού εξαμήνου του «Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης» (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ).
  • 2015-16: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Πάτρας). Διδασκαλία – Εποπτεία Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ Ι, ΠΑΔ ΙΙ) χειμερινού και εαρινού εξαμήνου του «Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης» (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ).
  • 2015: Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Σεμινάριο σε μεταπτυχιακούς φοιτητές με θέμα: «Απηχήσεις του αρχαίου δράματος στον Κ. Π. Καβάφη».
  • 2015:  Εργαστήριο Νεοελληνικής και Συγκριτικής Φιλολογίας (ΕΝΕΣΦ) του Τμήματος Φιλολογίας Πατρών σε συνεργασία με τη ΒΥΠ Παν/μίου Πατρών, Σεμινάριο με θέμα: «Για τον ιστορικό και πολιτικό Καβάφη» (11/11/2015).
  • 2015: Εργαστήριο Νεοελληνικής και Συγκριτικής Φιλολογίας (ΕΝΕΣΦ) του Τμήματος Φιλολογίας Πατρών σε συνεργασία με τη ΒΥΠ του Παν/μίου Πατρών, Σεμινάριο με θέμα: «Ο Καβάφης και το Αρχαίο Θέατρο» (04/03/2015).
  • 2013: Συμμετοχή σε εκδήλωση των Τμημάτων Φιλολογίας και Θεατρικών Σπουδών Παν/μίου Πατρών για τα 150 χρόνια από τη γέννηση του Κ. Π. Καβάφη, με παρουσίαση του θέματος: «Αρχαίο θέατρο και παρακμή στον Καβάφη», ΣΠΚΠΠ (15-05-2013).
  • 2009-10: Συμμετοχή στο ετήσιο ερευνητικό σεμινάριο (Colloquium) του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πάτρας  με παρουσίαση του θέματος: «Η παρουσία του αρχαίου θεάτρου στο καβαφικό έργο: η περίπτωση του Ιουλιανού».
Κύριο Ερευνητικό Έργο:
  • 2022-23: Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Έργο Erasmus+ Ακαδημίες Εκπαιδευτικών Erasmus (Erasmus Teacher Academies) με τίτλο «SpicE» (Φ.50.8/7478/07-09-2022 απόφαση Π.Δ. ΠΔΕΔΕ συγκρότησης ερευνητικής Επιστημονικής Ομάδας / αρ. σύμβ. Grant Agreement N. ERASMUS-EDU-2021-PEX-TEACH-ACA N. 101056159 – SpicE).
  • 2022-23: Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Έργο Erasmus+ e-Prep (e-Preparation Portal for Teachers-Students-Parents Including Abroad Studies 2020-1-DE02-KA226-VET-008290) Πανεπιστημίου Πατρών.
  • 2021-2023: Ερευνητικό Πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πατρών «Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας», με αντικείμενο ανάθεσης: Α. Επιμόρφωση μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, συνεργατών της Πράξης Β. Επιμόρφωση διαμεσολαβητών.
  • 2021-22: Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Έργο ERASMUS+ KA3 “CHOICE” (ΣΥ-Φ.50.6/7/02-09-2021) (02/09/2021 – 31/08/2021).
  • 2021-22: Ευρωπαϊκό Έργο LIAISON “LIAISON – Mutual Learning for Intercultural Appreciation and Strengthened Organizational Networks” σε συνεργασία με τη Four Elements στο πλαίσιο των δράσεων διάδοσης του έργου.
  • 2020-21: Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Έργο ERASMUS+ KA3 “CHOICE” (ΣΥ-Φ.50.6/14/13-10-2020/ τροποποίηση ΣΥ-Φ.50.6/28/05-02-2021) (13/10/2020 – 31/08/2021).
  • 2020-21: Συμμετοχή στο Cooperation Project Education and Training «International training on co-production of educational resources», στο πλαίσιο του Ερευνητικού Ευρωπαϊκού Έργου CHOICE, στο Παλέρμο, CESIE (27-28/01/2021).
  • 2017-18: Συμμετοχή στην Πανελλήνια επιστημονική έρευνα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.) σε σχολεία της Αχαΐας, στο πλαίσιο του διακρατικού ερευνητικού προγράμματος με τίτλο «Health Behavior in Schoolaged Children» (HBSC/WHO) για συμπεριφορές εφήβων – μαθητών που συνδέονται με την υγεία» (ΑΠ Φ15/12300/25535/Δ1/ 14-02-2018 έγκριση ΥΠΠΕΘ).
  • 2018-19: Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο «ALDA European Association for Local Democracy» και στο Διεθνές Δίκτυο «InterCultutral CitiesICC» του Συμβουλίου της Ευρώπης μέσα από εκδήλωση (16-03-2019) για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα κατά του Ρατσισμού, καθώς και μέσα από σειρά εκπαιδευτικών δράσεων (18-22/03/2019) που εντάχθηκαν στα παραπάνω δίκτυα από την ΑΔΕΠ ΑΕ. και διασυνδέθηκαν με το διακρατικό ευρωπαϊκό έργο «URBACT III/ ARRIVAL CITIES».
  • 2017-18: Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο «ALDA European Association for Local Democracy» και στο Διεθνές Δίκτυο «InterCultutral CitiesICC» του Συμβουλίου της Ευρώπης μέσα από Εκπαιδευτική δράση – Εκδήλωση (21-03-2018) για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Ευρωπαϊκής Εβδομάδας κατά του Ρατσισμού που εντάχθηκε στα παραπάνω δίκτυα από την ΑΔΕΠ ΑΕ και διασυνδέθηκε με το διακρατικό ευρωπαϊκό έργο «URBACT III/ ARRIVAL CITIES».
  • 2016-17: Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο «ALDA European Association for Local Democracy» και στο Διεθνές Δίκτυο «InterCultutral CitiesICC» του Συμβουλίου της Ευρώπης μέσα από εκπαιδευτική δράση – εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης που εντάχθηκε στα παραπάνω δίκτυα από την ΑΔΕΠ ΑΕ και διασυνδέθηκε με το Διακρατικό ευρωπαϊκό έργο «URBACT III/ ARRIVAL CITIES».
  • 2015-16: Συμμετοχή στο Ερευνητικό Πρόγραμμα Erasmus KA2 (Adult Education) EDGE: Enchasing the Delivery of Guidance and Employability μέσα από εκπαιδευτική δράση στο ΣΔΕ Πάτρας σε συνεργασία με το ΚΕΚ Δάφνη: Υλοποίηση ερευνητικού workshop με εταίρους εκπαιδευτές από Αυστρία, Δανία, Ισπανία, Ουαλία, Πορτογαλία, με αντικείμενο τη διερεύνηση – ανταλλαγή εμπειρίας στα συστήματα «δεύτερης ευκαιρίας» και στα Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων στις παραπάνω χώρες.
  • 2009-10: Ερευνητικό πρόγραμμα του Παν/μίου Πατρών ηλεκτρονικής τεκμηρίωσης του αρχαίου θεάτρου, υπό τη διεύθυνση του καθηγητή της αρχαίας ελληνικής φιλολογίας των Παν/μίων Θεσσαλονίκης και Νέας Υόρκης κ. Γ. Σηφάκη, με αντικείμενο τη συγκέντρωση και καταγραφή σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων υλικού για το αρχαίο δράμα.
  • 2003-04: Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Leonardo Da Vinci για τον επαγγελματικό προσανατολισμό με θέμα: “Pratique de l’ orientation” (ΑΠ 964/18/2/2004 έγγραφο ΔΔΕ Ηλείας). Μετάβαση στη Γαλλία, παρακολούθηση μαθημάτων και διερεύνηση των εκπαιδευτικών συστημάτων στις χώρες των εταίρων συμμετεχόντων (1-5/03/2004) στο Centre dInformation et dOrientation, Vénissieux, Lyon, France.
Μεταπτυχιακό:
Προπτυχιακό

«Σχέδια Εργασίας και Δημιουργική αφήγηση» (Η΄ εξαμήνου/συνδιδασκαλία) (ESW_422)

https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1598/

«Πρακτική Άσκηση» Η΄ εξαμήνου (εαρινό)

https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1623/

Πρακτική Άσκηση Ε΄ Εξαμήνου (χειμερινό)

https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1722/

Διδακτική της Ιστορίας – Μουσειοπαιδαγωγική (Ε΄Εξαμήνου/συνδιδασκαλία) (ESW_352)

https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1879/

 

Διδασκαλία – Μαθήματα:
  • 2024-25: Τ.Επ.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, «Πρακτική Άσκηση» Ε΄ εξαμήνου.
  • 2024-25: «Διδακτική της Ιστορίας – Μουσειοπαιδαγωγική» (ESW_352)  Ε΄ εξαμήνου (συνδιδασκαλία).
  • 2023-24: Τ.Επ.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, «Σχέδια Εργασίας και Δημιουργική αφήγηση» (ESW_422) Η΄ Εξαμήνου (συνδιδασκαλία)
  • 2023-24: Τ.Επ.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, «Πρακτική Άσκηση» Η΄ εξαμήνου.
  • 2023-24: Τ.Επ.Ε.Κ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, «Πρακτική Άσκηση» Ε΄ εξαμήνου.
  • 2023-24: «Διδακτική της Ιστορίας» (ESW_352)  Ε΄ εξαμήνου (συνδιδασκαλία).
  • 2019: Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, Διδασκαλία στο μάθημα Διδακτική του Θεάτρου Ι: Θεωρία και πρακτική με θέμα: «Σχεδιασμός και υλοποίηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων στη Δ-βάθμια Εκπ/ση: θεματολογία, μεθοδολογία, στάδια».
  • 2017-18: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Πάτρας). Διδασκαλία – Εποπτεία Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ Ι, ΠΑΔ ΙΙ) χειμερινού και εαρινού εξαμήνου του «Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης» (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ).
  • 2016-17: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Πάτρας). Διδασκαλία – Εποπτεία Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ Ι, ΠΑΔ ΙΙ) χειμερινού και εαρινού εξαμήνου του «Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης» (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ).
  • 2015-16: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Παράρτημα Πάτρας). Διδασκαλία – Εποπτεία Πρακτικών Ασκήσεων Διδασκαλίας (ΠΑΔ Ι, ΠΑΔ ΙΙ) χειμερινού και εαρινού εξαμήνου του «Ετήσιου Προγράμματος Παιδαγωγικής Κατάρτισης» (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ).
  • 2015: Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Σεμινάριο σε μεταπτυχιακούς φοιτητές με θέμα: «Απηχήσεις του αρχαίου δράματος στον Κ. Π. Καβάφη».
  • 2015:  Εργαστήριο Νεοελληνικής και Συγκριτικής Φιλολογίας (ΕΝΕΣΦ) του Τμήματος Φιλολογίας Πατρών σε συνεργασία με τη ΒΥΠ Παν/μίου Πατρών, Σεμινάριο με θέμα: «Για τον ιστορικό και πολιτικό Καβάφη» (11/11/2015).
  • 2015: Εργαστήριο Νεοελληνικής και Συγκριτικής Φιλολογίας (ΕΝΕΣΦ) του Τμήματος Φιλολογίας Πατρών σε συνεργασία με τη ΒΥΠ του Παν/μίου Πατρών, Σεμινάριο με θέμα: «Ο Καβάφης και το Αρχαίο Θέατρο» (04/03/2015).
  • 2013: Συμμετοχή σε εκδήλωση των Τμημάτων Φιλολογίας και Θεατρικών Σπουδών Παν/μίου Πατρών για τα 150 χρόνια από τη γέννηση του Κ. Π. Καβάφη, με παρουσίαση του θέματος: «Αρχαίο θέατρο και παρακμή στον Καβάφη», ΣΠΚΠΠ (15-05-2013).
  • 2009-10: Συμμετοχή στο ετήσιο ερευνητικό σεμινάριο (Colloquium) του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πάτρας  με παρουσίαση του θέματος: «Η παρουσία του αρχαίου θεάτρου στο καβαφικό έργο: η περίπτωση του Ιουλιανού».

Στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

  • 2014-2016: Διδασκαλία Γλωσσικού Γραμματισμού στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πάτρας και στο Κ. Κ. Αγ. Στεφάνου.
  • 2014-2023: Διδασκαλία σε επιμορφωτικά προγράμματα του ΙΕΠ, του Πανεπιστημίου Πατρών, του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτ. Ελλάδας, της ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας, της ΔΔΕ Αχαΐας και άλλων φορέων και Πανεπιστημίων.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

  • 1998-2023: εκπαιδευτικός, κλάδου ΠΕ02, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με 25ετή διδακτική εμπειρία σε Γυμνάσια και Λύκεια.
  • 1999-2004: Διδάσκουσα σε Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και Υπεύθυνη Προγράμματος «Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης» (ΠΔΣ).

Βιβλία – Κεφάλαια συλλογικών τόμων 

  • Κωσταρά Ε. (2021). Εκπαιδευτικά σενάρια διδασκαλίας με αξιοποίηση των ΤΠΕ: Προτάσεις στη διδακτική φιλολογικών μαθημάτων. ΤΟ ΔΟΝΤΙ. ISBN: 978-618-5387-40-2.
  •   Κωσταρά Ε., Καραγεωργίου Μ. (2015). «Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και Ολική Ποιότητα στην Εκπαίδευση». Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Εκπαίδευση. Αθήνα: Δίαυλος, σ. 129-136. ΙSBN 978-960-531-347-0.
  • Κωσταρά Ε. (2013). «Αρχαίο θέατρο και παρακμή στον Καβάφη: Η πορεία προς τα “Τιγρανόκερτα”». Νερά της Κύπρου, της Συρίας και της Αιγύπτου. Σπουδή στον Θεατρικό Καβάφη (αφιερωματικός συλλογικός τόμος για το Διεθνές Συμπόσιο στους Δελφούς «Κ. Π. Καβάφης, Ελληνικός και Οικουμενικός», 5-7/7/2013).Θ.Ε.ΠΑ.Κ. (Κύπρος), σ. 195-201. ISBN: 978-9963-9173-2-7.

Ανακοινώσεις – Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Διεθνών Συνεδρίων

  • Κωσταρά, Ε., Καραλή Β., Δούκα, Α. (2024). Πιλοτική εφαρμογή διδασκαλίας αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου στο πλαίσιο του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας Γυμνασίου. Στα Πρακτικά του 1ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου ΔΙ.Π.Ε. Άρτας «Καινοτομία — Εκπαίδευση & δια Βίου Μάθηση στον 21ο αιώνα»,  Άρτα (15-16/03/2024), τομ. Α΄, σ. 228-241, ISBN 978-960-612-544-7.
  • Κωσταρά, Ε. (2024). Αξιοποίηση των πολυγραμματισμών στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε μαθητές/-τριες Ρομά. Στα Πρακτικά του 1ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου ΔΙ.Π.Ε. Άρτας «Καινοτομία — Εκπαίδευση & δια Βίου Μάθηση στον 21ο αιώνα», Άρτα (15-16/03/2024), εκδ. Γρηγόρη, τομ. Β΄, σ. 212-227. ISBN 978-960-612-544-7.
  • Βετσόπουλος, Α., Καραλή, Β.,  Κωσταρά, Ε., Λίλλη, Μ., Παπασάικας, Β., Γαρουφαλής, Χ., Πολυχρονιάδης, Δ. (2021). Αναπαραστάσεις της Τέχνης για την Επανάσταση του 1821: Μια προσέγγιση STEAM. Στα Πρακτικά Πανελλήνιου και Διεθνούς Συνεδρίου «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M», Πάτρα (07-09/05/2021), εκδόσεις Ε.Α.Π., σ. 734-737. ISBN: 978-618-5497-24-8.
  • Μπαλωμένου, Α., Σαρλή, Ε., Κωσταρά, Ε., Πούλου, Π., Σουλιώτη, Σ., Σταυρόπουλος, Π. Τσακουμάγκου, Π., Αναστασίου, Α., Μετάι, Ο., Κουστουμπάρδης, Ν., Πετροπούλου, Μ. (2021). CHOICE: Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων STE(A)M. Στα Πρακτικά Πανελλήνιου και Διεθνούς Συνεδρίου «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M», Πάτρα (07-09/05/2021), εκδόσεις Ε.Α.Π., σ. 715-717. ISBN: 978-618-5497-24-8.
  • Κωσταρά, Ε. (2021). Διερεύνηση της πολιτιστικής ψηφιακής εμπειρίας εκπαιδευτικών και μαθητών Πολιτιστικών Προγραμμάτων ΔΔΕ Αχαΐας κατά την περίοδο του lockdown λόγω του Covid 19. Στα Πρακτικά 6ου Διεθνούς Συνεδρίου Ε.Ε.Π.Ε.Κ. για την «Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας» (16-18/10/2020), τόμ. Β΄, σ. 786-796. ISBN: 978-618-5562-02-1, SET: 978-618-5562-00-7, ISSN: 2529-1580.
  • Κωσταρά, Ε. (2019). Αειφορία και Πολιτισμός: Η συμβολή των Πολιτιστικών Προγραμμάτων στο αειφόρο σχολείο. Στα Πρακτικά 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Ε.Ε.Π.Ε.Κ. για την «Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας», τόμ. Β΄, σ. 1031-1040. ISBN: 978-618-84206-8-7, SET: 978-618-84206-5-6, ISSN: 2529-1580.
  • Κωσταρά, Ε. (2018). Παρουσία και Αξιοποίηση του θεάτρου σε Πολιτιστικά Προγράμματα. Στα Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου Ε.Ε.Π.Ε.Κ. για την «Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας», τόμ. Β΄, σ. 818-827. ISBN: 978-618-84206-2-5, SET: 978-618-84206-0-1, ISSN: 2529-1580.
  • Κωσταρά, Ε., Καραγεωργίου, Μ. (2018). Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και Συμβουλευτική: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το συμβουλευτικό ρόλο των Υπευθύνων Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων». Στα Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου Ε.Ε.Π.Ε.Κ. για την «Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, τόμ. Β΄, σ. 1091-1100. ISBN: 978-618-84206-2-5, SET: 978-618-84206-0-1, ISSN: 2529-1580.
  • Κωσταρά, Ε., Γιαννακόπουλος, Ν. (2018). Αποτυπώνοντας μνημεία μέσω της ρομποτικής σε Πολιτιστικά Προγράμματα. Στα Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου E-Twinning με ΔΙΕΘΝΗ συμμετοχή «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας, της Επικοινωνίας και της ανοικτότητας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα», σ. 111-120. ISBN 978-618-81706-4-3.

Ανακοινώσεις – Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Ελληνικών Συνεδρίων

  • Κωσταρά, Ε. (2019). Η συμβολή των Προγραμμάτων Πολιτιστικών Θεμάτων στην προαγωγή του πολιτισμού στην εκπαίδευση. Στα Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σχολείο και Πολιτισμός», τόμ. Β΄, σ. 438-450, Αθήνα: ΕΚΕΔΙΣΥ. ΙSBN: 978-618-5458-02-7.
  • Κωσταρά, Ε., Καραγεωργίου, Μ. (2018). Προσεγγίζοντας πτυχές του Ολοκαυτώματος: Διδακτικό σενάριο για το μάθημα της Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου. Στα Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός», σ. 2497-2505. ΙSBN 978-618-82301-4-9.
  • Κωσταρά, Ε. (2016). Εφαρμογή της μεθόδου Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Τέχνη στη διδασκαλία της Ελένης του Ευριπίδη. Στα Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου «Διδακτικές Διαδρομές στο σημερινό σχολείο», ΠΛΠΠ (14-16/10/2016), σ. 161-176. ΙSBN 978-618-82841-0-4.
  • Κωσταρά, Ε. (2018). Παραστασιακές Τέχνες σε Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων: η παρουσία τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Αχαΐας τα σχολικά έτη 2016-18. 2ο Επιστημονικό Συνέδριο «Παραστασιακές Τέχνες στην Εκπαίδευση: συλλογικότητα, σκέψη και εμπειρία». Πανεπιστήμιο Πατρών / Π.Τ.Δ.Ε. – Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας. Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών (23 και 24 Μαρτίου 2018).
  • Κωσταρά, Ε. (2017). Η διδασκαλία της ποίησης στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα. Στα Πρακτικά 36ου Συμποσίου Ποίησης Πανεπιστημίου Πατρών, σ. 96-101. ΙSBN: 978-960-592-072-2.

Άρθρα σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά

  • Γρίβας, Κ., Κρικέτου, Θ., Κωσταρά, Ε. (2022). «Αντιλαμβανόμενα Εκπαιδευτικά Εμπόδια» στη μεταλυκειακή εκπαίδευση ελληνικού μαθητικού πληθυσμού: πιλοτική έρευνα στάθμισης της κλίμακας «Perceived Educational Barriers». International Journal of Educational Innovation (IJEI), Vol. 4(2022)‐Issue 4, σ. 20-28. ISSN: 2654‐0002.
  • Κωσταρά, Ε., Μαντζουράτου, Β. (2020). Οι θεατρικές τεχνικές ως μέσο διδασκαλίας: Επιμορφωτικές δράσεις των Τμημάτων Πολιτιστικών Θεμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. International Journal of Educational Innovation, Vol. 2(2020)‐Issue 5, σ. 32-43, ISSN: 2654-002.
  • Κωσταρά, Ε. (2016). Ιουλιανός και αρχαίο θέατρο στην καβαφική ποίηση. Παράβασις (επιστημονικό περιοδικό με διεθνή χαρακτήρα, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ), τόμ. 14/2, σ. 85-102. ISSN: 2241-7001. (http://www.theatre.uoa.gr/fileadmin/theatre.uoa.gr/uploads/PARAVASIS/PARABASIS_14el.pdf
  • Κωσταρά, Ε. (2012). [Απόσπασμα περί των σοφιστών]: ένας ημιτελής διάλογος του Καβάφη με τον Αριστοφάνη. Λογεῖον (Διεθνές Περιοδικό για το αρχαίο θέατρο), ΠΕΚ, Vol. 2(2012), σ. 215-28, ISSN: 2241-2417 http://www.logeion.upatras.gr/node/130).

Άρθρα σε Ελληνικά Επιστημονικά Περιοδικά

  • Γρίβας, Κ., Κρικέτου, Θ., Κωσταρά, Ε. (2021). Ωριμότητα για επιλογή σταδιοδρομίας: πιλοτική έρευνα στάθμισης της κλίμακας «Daidalos» σε μαθητές/τριες Β΄ και Γ΄ τάξεων Λυκείου. Επιστημονική Επετηρίδα, τεύχ. 13 (2021), σ. 9-15, ΔΠΕ Κορινθίας. ISSN: 2408/0594, https://dipe.kor.sch.gr/epistimoniki-epetirida-2/.
  • Κωσταρά, Ε. (2021). Για την πρόσφατη ποιητική συλλογή «Με την αφή» της ποιήτριας Ειρήνης Μπόμπολη. ΘΕΥΘ, τευχ. 13 (Ιούνιος 2021), σ.149-154. Εκδ. ΡΩΜΗ. ISSN:2459-29007.
  • Ιορδανίδου, Α., Αλεξανδρή, Ε., Κωσταρά, Ε., Αντωνοπούλου, Ζ., Αρμελινιού, Σ. (2020). Brain Drain ή Brain Gain;: Πρόταση διδακτικού σεναρίου στη νεοελληνική γλώσσα. Φιλόλογος, τεύχ. 178 (Μάιος-Αύγουστος 2020), σ. 131-146, Αθήνα: Μάλλιαρης Παιδεία. ΙSSN: 1107-5392. https://www.academia.edu/43418230/_Brain_drain_.
  • Κωσταρά, Ε. (2020). Mobile learning: Αξιοποίηση στην εκπαιδευτική πράξη. Διδακτική πρόταση. I-Teacher, τεύχ. 23, (Ιούλιος 2020), σ. 354-361. ΙSSN: 1792-4146.
  • Κωσταρά, Ε. (2019). Η εξέλιξη των πολιτευμάτων στην αρχαϊκή εποχή: Εκπαιδευτικό σενάριο στην Ιστορία με χρήση ΤΠΕ. Νέος Παιδαγωγός, τεύχ. 15 (Νοέμβριος 2019), σ. 747-56. ΙSSN: 2241-6781.
  • Κωσταρά, Ε. (2016). Εκπαίδευση ενηλίκων ευπαθών ομάδων: Η περίπτωση των φυλακισμένων. ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, τεύχ. 158 (Απρίλιος-Ιούνιος 2016), σ. 114-121, ISSN: 1105-4255.
  • Κωσταρά, Ε. (2016). Ο Καβάφης και οι Δελφικές Εορτές. Αίτιον (Τέχνες, Επιστήμη, Πολιτισμός), τόμ. 4, σ. 32-33. ISSN: 2241-9306.
  • Κωσταρά, Ε. (2015). Για τις ποιητικές συλλογές της Γαλάτειας Βέρρα: Η ευγένεια των ήχων, Χρώματα Αλήθειας, Άχρονα Πρόσωπα. ΚΥΜΟΘΟΗ (Περιοδική Έκδοση Συνδέσμου Φιλολόγων Κεφαλονιάς – Ιθάκης), 25ος τόμος (2015), σ. 410-419. ISSN: 1108-0310.

Συμμετοχή σε συγγραφικές ομάδες επιμορφωτικού υλικού

  • Ι.Ε.Π. Εκπονήτρια επιμορφωτικού και υποστηρικτικού υλικού «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»: Επιμορφωτικό – υποστηρικτικό υλικό, θεματική κατηγορία «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ» (Πράξη: Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων, MIS 5092064) (Πράξη 12/11-03-2021 ΔΣ του ΙΕΠ, Αρ. Πρωτ 2211/12-03-2021. ΑΔΑ: ΨΙΚ1ΟΞΛΔ-ΚΒΗ, 9ΞΤΗΟΞΛΔ-ΦΣ5)
  • Μέλος συγγραφικής ομάδας επιμορφωτικού υλικού με θέμα: «Παιχνίδι λέξεων για τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ»  – Οδηγός εκπαιδευτικού (OER3, MOOC CHOICE). Εποπτεύοντες φορείς: Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και Εκπαιδευτικός Οργανισμός EUROTraining. (https://mooc.euchoice.eu/uploads/choice/large_file/3/7/37496cfe-0f59-4951-98fd-1e385972c174/file.pdf).

Φιλολογική επιμέλεια – έκδοση πρακτικών

Ηλεκτρονικά αποθετήρια

Ανακοινώσεις – Εισηγήσεις σε Ημερίδες (ενδεικτικές αναφορές)

  • Κωσταρά, Ε. (2022). Παρουσίαση του Προγράμματος “Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας”. Εκπαιδευτική Ημερίδα στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος «Ο ξένος, ο άλλος, ο διαφορετικός: Ταυτότητα και ετερότητα στη λογοτεχνία» του Τμήματος Φιλολογίας Ε.Κ.Π.Α. (Πύργος, 24/10/2022).
  • Κωσταρά, Ε. (2022). Επιμορφωτικές δράσεις και δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού (διδακτικά σενάρια) για τη διδασκαλία των μαθητών/ριών Ρομά». Ενημερωτική – Επιμορφωτική Ημερίδα «Ένταξη & Εκπαίδευση των ΡΟΜΑ στη Δυτική Ελλάδα» που διοργανώθηκε από το ΤΕπΕΚΕ του Παν/μίου Πατρών, στο πλαίσιο Προγράμματος “Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ… στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας” (Πάτρα, 15-01-2022).
  • Κωσταρά, Ε. (2018). Με το βλέμμα των άκρων: ένας διαδραστικός διάλογος με όχημα την ποίηση και τον πολιτισμό ενάντια στο ρατσισμό. Ημερίδα διάχυσης του διακρατικού έργου Urbact III, Arrival Cities της Αναπτυξιακής Δημοτικής Επιχείρησης Πάτρας (ΑΔΕΠ ΑΕ), στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών (30/03/2018).
  • Κωσταρά, Ε. (2018). Το μαθητικό ραδιόφωνο στα Προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων. Επιμορφωτική Διημερίδα «Το μαθητικό ραδιόφωνο ως καινοτόμο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό εργαλείο», Επιστημονική Εταιρεία «European School Radio» (1 – 2/12/2017).
  • Κωσταρά, Ε. (2018). Τέχνη και Πολιτισμός ενάντια στο ρατσισμό και τις διακρίσεις: παρουσίαση πολιτιστικής δράσης στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής εβδομάδας κατά του Ρατσισμού 2018. Φεστιβάλ ΕΑΠ (ερευνητική ομάδα DAISSy), έργο «Καταπολέμηση των πολλαπλών διακρίσεων στην Ελλάδα: Προώθηση της ισότητας μέσω της ενεργητικής συμμετοχής και της διαμόρφωσης πολιτικών» (Αρχαιολογικό Μουσείο, 04/05/2018).
  • Κωσταρά, Ε. (2017). Περνώντας από τη λογοτεχνική ανάγνωση στη δημιουργική γραφή. Επιμορφωτική Ημερίδα: «Από τη λογοτεχνική ανάγνωση στη δημιουργική γραφή κι από’ κει στο χοροθέατρο, το βιβλίο ή την οπτικοακουστική έκφραση», Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών και Τμήματα Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας (27/04/2017).
  • Κωσταρά, Ε. (2013). Αρχαίο Θέατρο και θεατρικότητα στο καβαφικό έργο. Eπιστημονική Hμερίδα Δήμου Δυτικής Αχαΐας: «Αφιέρωμα στον ποιητή Κ. Π. Καβάφη» (07/12/2013).

Βιβλιοκρισίες

  • Κωσταρά, Ε. (2021). «Με την αφή» της Ειρήνης Μπομπόλη. Ηπειρωτικοί Αντίλαλοι, τευχ. 123 (Απρίλιος 2021) (Αφιέρωμα 200 χρόνια από το 1821), σ. 31-32.
  • Κωσταρά, Ε. (2017). «Ευγενία» του Αντώνη Δ. Σκιαθά. Ο Αναγνώστης (παλαιό «Διαβάζω» – περιοδικό για το βιβλίο και τις τέχνες), ενότητα Κριτική Βιβλίου/ Κριτικές, σ. 14 (26/05/2017), http://www.oanagnostis.gr/16266-2.
  • Κωσταρά, Ε. (2015). Ποιητικές συλλογές Γαλάτειας Βέρρα: Η ευγένεια των ήχων, Χρώματα Αλήθειας, Άχρονα Πρόσωπα. ΚΥΜΟΘΟΗ (Περιοδική Έκδοση Συνδέσμου Φιλολόγων Κεφαλονιάς – Ιθάκης), 25ος τόμος (2015), σ. 410-419. ISSN: 1108-0310.
  • Κωσταρά, Ε. (2015). Γύρω από τον ιστορικό Καβάφη. ηλ. περιοδικό (.poema..), τεύχος 22, 2015, ενοτ. «Δοκίμια» (http://www.e-poema.eu/dokimio.php?id=418).

Βιβλιοπαρουσιάσεις

  • 8/12/2022, Παρουσίαση του βιβλίου «Νήες Ποντοπόροι» της Δρ Δήμητρας Καμαρινού, βιβλιοπωλείο Πρωτοπορία.
  • 10/02/2021, Παρουσίαση του βιβλίου «Με την αφή» της Ειρήνης Μπομπόλη, ραδιοφωνική εκπομπή «Γέφυρες» radio syzeyxi, Πάτρα. at/vIQU8
  • 15/11/2019, Παρουσίαση του βιβλίου «Κριτική σκέψη και τέχνες στην εκπαίδευση ενηλίκων» του Γεώργιου Γιωτόπουλου, χώρος εκδηλώσεων εκδόσεων «Το Δόντι».
  • 15/05/2017, Παρουσίαση βιβλίου «Ελενίτ» της Βίκυς Τσελεπίδου, Πολύεδρο Πατρών.
  • 07/05/2017, Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής «Ευγενία» του Αντώνη Δ. Σκιαθά, Επίκεντρο Πάτρας.
  • 23/04/2016, Παρουσίαση του βιβλίου «Τα μαλλιά του Φιν» της Εύας Στεφανή, Πολύεδρο Πατρών.
  • 22/01/2016, Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής «Τροχιές Πορφυρές» της ποιήτριας Γαλάτειας Βέρρα, Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών.
  • 16/09/2015, Παρουσίαση του βιβλίου «Μια κάποια λύσις (3+1 δοκίμια για τον Κ. Π. Καβάφη)» του Σπύρου Βρεττού, Πολύεδρο Πατρών.
  • 29/09/2014, Παρουσίαση του βιβλίου «Και βέβαια αλλάζει!» της Αγγέλας Καστρινάκη, Πολύεδρο Πατρών.
  • 29/03/2014, Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής «Αέρας Αύγουστος» του Κώστα Κουτσουρέλη, Πολύεδρο Πατρών.
  • 14/10/2013, Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής «Χρώματα Αλήθειας» της ποιήτριας Γαλάτειας Βέρρα, Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών.
  • 10/03/2012, Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Κυριάκου Συφιλτζόγλου «Έκαστος εφ’ ω ετάφη», ΠολύεδροΠατρών.  Δημοσίευση της παρουσίασης στο ηλ. περιοδικό poeticanet.com (13-03-2012).
  • 05/03/2012, Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής της Γαλάτειας Βέρρα «Η ευγένεια των ήχων», Εταιρεία Λογοτεχνών Πάτρας, αίθουσα Φιλαρμονικής Εταιρίας Πάτρας.
2024-03-30T19:52:45+03:00